پاکسازی میراث جهانی تخت جمشید با همت جهادگران فارس

همزمان با هفته بسیج سازندگی بخشی از محدوده میراث جهانی تخت جمشید در شهرستان مرودشت با حضور اعضا بسیج و دوستداران محیط زیست پاکسازی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرودشت در حاشیه این برنامه گفت: به مناسبت هفته بسیج سازندگی برنامه پاکسازی نمادین و آموزش محیط زیستی در شهرستان مرودشت انجام شد و با هماهنگی انجام شده با بسیج سازندگی شهرستان حجم زیادی زباله جمع‌آوری و به سایت زباله منتقل شد.

یوسف حسنی تصریح کرد: در همین راستا برنامه آموزش محیط زیست در بخش کامفیروز جنوبی برای دانش‌آموزان مدرسه شهید دبیری برگزار و دانش‌آموزان با وظایف محیط بانان، انواع زباله برحسب منبع تولید، مشکلات محیط زیستی عدم مدیریت زباله خصوصا کیسه‌های پلاستیک آشنا شدند و تفکیک زباله توسط کارشناس اداره محیط زیست به دانش‌آموزان آموزش داده شد.

او یادآور شد: در بخش کامفیروز شمالی شهرستان مرودشت نیز جلسه آموزشی با حضور امام جمعه، اعضا بسیج، شهردار خانیمن، تعدادی از دهیاران ودوستداران محیط زیست برگزار و مشکلات محیط زیستی بخش بررسی شد.

حسنی در پایان گفت: استفاده از کیسه‌های پلاستیکی و رهاسازی آن در طبیعت علاوه بر ایجاد مشکل برای انسان، باعث آسیب به حیات وحش وحیوانات اهلی می‌شود که باید با اجرای آیین‌نامه کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی در میان اقشار جامعه، فرهنگ‌سازی شود. این برنامه‌ها با محوریت خانه‌های محیط زیست شهر مرودشت، بخش کامفیروز شمالی و بخش کامفیروز جنوبی در حال اجرا هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار