گشایش مرکز توانمندسازی مدیران دانشگاه شیراز

در مراسمی با حضور هیئت‌رئیسه و جمعی از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه شیراز مرکز توانمندسازی مدیران دانشگاه شیراز آغاز به کار کرد.

مسلم باقری، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز، در این مراسم ضمن تبریک روز معلم و دهه سرآمدی آموزشی، به اهداف راه‌اندازی مرکز توانمندسازی مدیران دانشگاه شیراز پرداخت و توضیح داد: در آموزش عالی مانند دیگر نهاد‌های آموزشی به مدیران و رهبرانی توانمند، واجد صلاحیت و اثربخش نیاز است تا با تهدید‌ها و چالش‌های دنیای مدرن روبه‌رو شوند. براین اساس توانمندسازی مدیران دانشگاهی سبب می‌شود که دانشگاه، در شرایط رقابتی به گونه‌ای مؤثر عمل کند تا ضمن اثرپذیری از محیط، اثرگذار نیز باشد. 

او افزود: از آنجاکه مدیران آموزش‌دیده در برقراری روابط انسانی و ایجاد محیطی صمیمی، استقبال از تغییرات و نوآوری‌ها، اعتماد‌به‌نفس در انجام امور و رعایت شرح وظایف شغلی نسبت به مدیران آموزش‌ندیده عملکرد بهتری دارند، داشتن مدیر توانمند و باکیفیت یکی از مزیت‌های رقابتی تلقی می‌شود؛ از همین‌رو معاونت آموزشی دانشگاه شیراز بر آن شد تا با افتتاح مرکز توانمندسازی مدیران دانشگاهی و برگزاری کارگاه‌های مرتبط برای مدیران، اقدامی مؤثر در زمینه‌ی افزایش عملکرد، کاهش هزینه‌ها و افزایش اثربخشی، افزایش تعهد به سازمان، حل اثربخش مشکلات انجام دهد و با پایش و ارزیابی عملکرد مدیران دانشگاهی در پست‌های مدیریتی و بهبود عملکرد آنان با ارائه‌ی بازخورد‌های اصلاحی و دوره‌های تخصصی مدیریتی مرتبط با پست مربوطه نقش مؤثری در توانمندی مدیران خود داشته باشد.

به‌گفته‌ی معاون آموزشی دانشگاه شیراز، در دوره‌ی توانمندسازی مدیران دانشگاه شیراز، هم تمرکز بر مدیران فعلی دانشگاه به‌منظور ارتقای ایشان است و هم تربیت مدیران جدید در برنامه دیده شده است.

باقری خبر داد: برگزاری این دوره حدود یکسال تنظیم شده است و تاکنون، افراد بسیاری از آن در دانشگاه شیراز استقبال کرده‌اند. 

محمد مؤذنی، رئیس دانشگاه شیراز نیز در این مراسم ضمن ابراز امیدواری از راه‌اندازی مرکز توانمندسازی مدیران دانشگاه شیراز، اظهار کرد: واقعیت تلخی است که درسطح کشور، در عرصه‌ی مدیریت ضعف بسیاری داریم و گواه آن همین است که با این همه نعمات خدادادی و ثروت کشور، اما مردم با مشکلات زیادی در حوزه‌های مختلف مواجه هستند. درحالی‌که حق مردم این هست که با این همه ثروت و سرمایه کشور، بهترین زندگی را از نظر مادی و معنوی داشته باشند.

او ادامه داد: انتظارات زیادی از دانشگاه برای حل مشکلات کشور هست که بحق و بجاست و دانشگاه باید با تربیت نیروی انسانی کارآمد و متعهد به حل مشکلات کشور کمک کند.

رئیس دانشگاه شیراز تأکید کرد: در سطح کشور نیازمند مدیران متدین، متعهد، دانا و توانا هستیم و، مدیران بایستی این چهار ویژگی را داشته باشند.

او ادامه داد: دورهی طراحی شده برای این است که دانش مدیریت را به افراد بیاموزیم و انی حرکت، برای رفع نقیصه اقدام مهمی است.

مؤذنی گفت: باتوجه به اینکه این دوره، نخستین دوره‌ی توانمندسازی مدیران در دانشگاه هست؛ ممکن است نقاط ضعفی هم داشته باشد که امیدواریم با کمک شرکت‌کنندگان به‌مرور زمان رفع شود و افراد با ارائه و انتقال تجارب و ارائه‌ی پیشنهاد‌ها و دیدگاه‌های خود به رفع نواقص موجود و ارتقاء سطح این دوره‌ها کمک کنند.

همچنین در این مراسم، اعضای هیئت‌علمی و مدیران شرکت‌کننده در دوره توانمندسازی مدیران دانشگاه شیراز به طرح دیدگاه‌ها، پرسش‌ها و پیشنهادات خود پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.