شومر: آمریکا و چین در نقطه عطف تاریخی روابط با یکدیگر هستند

سناتور ارشد آمریکایی در سفر به پکن بر توسعه همکاری‌ها با چین تاکید کرد.

در اوج رقابت‌های امنیتی میان آمریکا و چین، اکنون گروهی از قانون‌گذاران آمریکایی به رهبری چاک شومر، رهبر اکثریت سنا اقدام به سفر به شرق آسیا و پکن کرده اند؛ اقدامی که به دنبال کاهش تنش‌های میان دو طرف انجام شده است. 

به گزارش تله تریدر، چاک شومر اعلام کرد: پس از دیدار صادقانه‌ای که با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین داشتم، بر این باورم پکن و واشنگتن در نقطه عطف تصمیم تاریخی در روابط میان خود قرار دارند. آمریکا به دنبال عدالت و ثبات در روابط با چین است. 

این مقام ارشد آمریکایی خاطر نشان کرد: بر این اساس، زمینه رقابت میان شرکت‌های آمریکایی و چینی باید عادلانه باشد. ما روشن ساختیم که در حال حاضر این شرایط برابر وجود ندارد. ما از پکن درخواست داریم همان شرایطی که شرکت‌های چینی در آمریکا از آن بهره می‌برند را برای شرکت‌های ما در این کشور محیا کند. 

شومر افزود: ما از چین می‌خواهیم بازار خود از جمله صنعت نیمه هادی‌ها را باز کند. آمریکا نمی‌تواند بیکار بنشیند و ما به دنبال رسیدگی به سرقت مالکیت معنوی چین، انتقال اجباری فناوری دولت چین، و ارعاب مشاغل آمریکایی هستیم. 

شی جین پینگ نیز پس از دیدار با شومر و هیئت آمریکایی اعلام کرد: روابط میان چین و آمریکا آینده و سرنوشت نسل بشر را تعیین خواهد کرد. 

وی روابط میان چین و آمریکا را مهمترین روابط دو جانبه در جهان برشمرد و تاکید کرد: من بار‌ها بر این موضوع تاکید کرده و آن را به چندین رئیس جمهور گفته ام که یک هزار دلیل برای بهبود روابط میان واشنگتن و پکن وجود دارد. این در حالی است که حتی یک دلیل نیز برای نابود این روابط نمی‌توان یافت.

برچسب ها: چاک شومر ، چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار