چین: آمریکا از مداخله در امور داخلی ما دست بکشد

وزرای خارجه چین و آمریکا طی تماس تلفنی درباره موضوعات مختلف به رایزنی پرداختند.

آمریکا از سال ۲۰۱۷ سیاست خود در قبال چین را از سیاست تعاملی به سمت سیاست تقابلی سوق داده است به طوری که واشنگتن به طور پیوسته با مداخله در امور داخلی پکن و به ویژه مسئله تایوان باعث خشم مقامات چین شده است. این در حالی است که تقابل دو کشور در دریای چین جنوبی که پکن مدعی مالکیت بر بخش اعظمی از آن است، باعث تیره شدن روابط دو قدرت اقتصادی اول و دوم جهان گردیده است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، کین گانگ، وزیر امور خارجه چین امروز (چهارشنبه) طی تماس تلفنی با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود خواستار پایان مداخله واشنگتن در امور داخلی این کشور شد. 

کین گانگ طی این تماس تلفنی از بلینکن خواست به نگرانی‌های چین درباره موضوعات امنیت ملی از جمله جزیره تایوان احترام بگذارد و از مداخله در این مسئله خودداری کند. 

وزیر خارجه آمریکا نیز در این تماس تلفنی بر ضرورت ارتباط میان دو طرف به منظور جلوگیری از سوء برداشت‌ها و نزاع تاکید کرد. او گفت: آمریکا همچنان درباره مسائلی پیرامون روابط میان دو کشور نگرانی داشته، اما از پتانسیل همکاری‌ها با چین آگاه است. 

این گفتگوی کوتاه تلفنی میان مقامات دو کشور پس از آن انجام می‌شود که وزارت خارجه آمریکا امروز با صدور بیانیه‌ای از برنامه سفر بلینکن به چین و انگلیس در ۱۶ تا ۲۱ ژوئن خبر داد. 

بلینکن پیش‌تر قرار بود در ماه فوریه به پکن سفر کند، اما ورود بالون تجسسی چین به آسمان آمریکا و خشم افکار عمومی باعث شد وزیر خارجه آمریکا سفر خود به این کشور را لغو کند. با این حال، به دلیل خطرات اشتباه محاسباتی و سوء برداشت ها، مقامات واشنگتن بار‌ها از حفظ کانال ارتباطی میان دو طرف استقبال کرده اند.

برچسب ها: آمریکا ، چین ، تایوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار