لاوروف ناتو را به مثابه «آلمان نازی و هیتلر» خواند

وزیر خارجه روسیه از گسترش سازمان ناتو به شرق انتقاد و آمریکا را به باج گیری از کشور‌ها متهم کرد.

ظهور چین به عنوان یک بازیگر تجدید نظر طلب در نظام بین الملل و از یک سو، رستاخیز دوباره روسیه تحت رهبری ولادیمیر پوتین از منظر بزرگترین استراتژیست‌های آمریکایی از جمله جان مرشایمر باعث به چالش کشیده شدن هژمونی آمریکا شده است. گرچه روسیه قدرت اتحاد جماهیر شوروی را ندارد، اما چین در حال تبدیل شدن به قدرتی همتراز آمریکاست و این موضوع برای واشنگتن قابل قبول نیست. 

به گزارش تل تریدر، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد کشور‌های غربی و گروه ۷ به روسیه و چین به چشم یک دشمن استراتژیک نظر می‌کنند. آن‌ها مسکو و پکن را تهدیدی وجودی برای سلطه خود می‌دانند. 

لاوروف که در یازدهمین اجلاس بین المللی نمایندگان عالی در موضوعات حیاتی در مسکو سخنرانی می‌کرد، با اشاره به اقدامات واشنگتن در شرق آسیا برای تحریک چین افزود: ما شاهد آن هستیم که آمریکا به صورت هدفمند در حال تشدید موضوعاتی همچون مسئله تایوان است.آمریکا با طرح‌های مخرب خود در منطقه آسیا و اقیانوسیه، از کشور‌های مختلف باج گیری می‌کند. آن‌ها ماهواره‌های خود را نه تنها در اروپا، بلکه در خاور دور نیز نصب کرده اند. 

این مقام عالی رتبه روسی در پایان با اشاره به جنگ اوکراین و مداخلات کشور‌های غربی در این نبرد، تاکید کرد: ما شاهد آن هستیم که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) می‌کوشد به سمت شرق (و مرز‌های روسیه) گسترش پیدا کند. این اقدام شبیه به اقدام آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی است که به دنبال گسترش به شرق بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار