زاخارووا: هیچ سلاح غربی رژیم جنایتکار زلنسکی را نجات نخواهد داد

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به ارسال تسلیحات جدید غربی به اوکراین واکنش نشان داد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: هیچ سلاح غربی رژیم جنایتکار زلنسکی را از سقوط نجات نخواهد داد، تمام تجهیزات نظامی ارائه شده به اوکراین نابود خواهد شد.

پیش از این، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در جریان سفر به کی یف گفته بود که کمک‌های اضافی آمریکا به اوکراین در روز‌های آینده به میدان نبرد خواهد رسید.

زاخارووا در یک جلسه توجیهی گفت: "من می‌خواهم آنها را ناراحت کنم، هیچ سلاحی، رژیم جنایتکار زلنسکی را از سقوط نجات نخواهد داد، تمام تجهیزات نظامی تحویل داده شده به اوکراین از بین خواهد رفت. "

وی تاکید کرد که کسانی که در این مورد تردید دارند می‌توانند از نمایشگاه فناوری غربی در مسکو بازدید کنند که تقاضای زیادی دارد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا دیروز سه شنبه در اولین سفر یک مقام ارشد آمریکایی به اوکراین از زمانی که کنگره این کشور در ماه گذشته بسته کمک نظامی ۶۱ میلیارد دلاری را تصویب کرد، وارد کی‌یف شد.

براساس گزارش رویترز، ادعا شده است هدف از این سفر که قبلا فاش نشده بود، نشان دادن همبستگی آمریکا با اوکراین است که در تلاش برای مقابله با بمباران شدید روسیه در مرز شمال شرقی خود است.

روزنامه انگلیسی تایمز نیز دیروز اعلام کرد که چند هفته آینده برای اوکراین در مقابل پیشروی‌های نظامی روسیه در استان خارکف حیاتی خواهد بود. 

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار