چین آمریکا را به پنهان‌کاری درمورد حادثه نورد استریم متهم کرد

وزارت خارجه چین اعلام کرد آمریکا حقایقی را درمورد حادثه نورد استریم پنهان کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن تاکید بر پنهان کاری آمریکا گفت که این برای نخستین بار نیست که آمریکا حقایقی را از مردم جهان پنهان می‌کند و این جای تعجب نیست که چرا مقامات آمریکایی و رسانه‌های غربی درمورد این موضوع سکوت کرده‌اند.

به گزارش راشاتودی، این مقام چینی در ادامه افزود که آمریکایی‌ها همواره نسخه خود را از واقعیت به مردم جهان نشان می‌دهند و این کار را تا جایی ادامه می‌دهند تا مردم داستان آن‌ها را باور کنند.

تحقیقات مستقل دانمارک و سوئد که انفجار لوله نورد استریم در آب‌های حوزه اقتصادی آن‌ها انجام شده نشان داد این انفجار یک خرابکاری است. با این حال، هیچ شواهد متقنی برای متهم کردن افراد، گروه و یا کشوری در این حادثه یافت نشده است.

گفتنی است انفجار سال گذشته در خط لوله گاز نورد استریم ۱ و ۲ که گاز روسیه را از طریق دریای بالتیک به اتحادیه اروپا منتقل می‌کرد، باعث قطع دسترسی کشور‌های قاره سبز به گاز ارزان مسکو و نیز کاهش درآمد‌های صادراتی روسیه شد.

تحقیقات بعدی درباره این حادثه نشان داد که انفجار خط لوله نورد استریم یک اقدام عمدی بوده است. با این حال، تاکنون هیچ عاملی درباره این خرابکاری شناسایی نشده است. روسیه کشور‌های غربی را متهم به انفجار این خط لوله با هدف کاهش درآمد‌های این کشور می‌کند. در مقابل، کشور‌های غربی مسکو را متهم به انفجار این خط لوله به منظور تحت فشار قرار دادن اتحادیه اروپا در فصل زمستان می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار