تحریم‌های جدید رومانی و مجارستان علیه واردات غلات از اوکراین

وزرای کشاورزی مجارستان و رومانی اعلام کردند حاضر به بازگشایی مرز‌های خود به روی غلات وارداتی از اوکراین نخواهند بود.

خروج روسیه از ابتکار عمل مربوط به صادرات غلات اوکراین از دریای سیاه باعث شد کی یف به فکر صادرات زمینی از کشور‌های همسایه غربی خود بیافتد. با این حال، ورود محصولات کشاورزی ارزان اوکراین به کشور‌های مجاور باعث آسیب به کشاورزان محلی شده و از این رو این کشور‌ها ممنوعیت‌هایی را در این زمینه وضع کرده اند که به مذاق کی یف خوش نیامده است. 

به گزارش تله تریدر، ایستوان ناگی، وزیر کشاورزی مجارستان امروز (سه شنبه) اعلام کرد پس از گفتگو با فلورین باربو، همتای رومانیایی خود در بخارست توافق کردیم که ممنوعیت بر واردات غلات اوکراین به کشور‌های خود را تا پایان سال جاری میلادی تمدید کنیم. 

وی با انتقاد از سیاست‌های کشور‌های اروپایی در این زمینه و اعمال فشار بر کشور‌های خود تاکید کرد: به هیچ عنوان اهمیتی ندارد که کمیسیون اروپا چه تصمیمی در این باره گرفته است. منافع کشاورزان ما در این زمینه اولویت اصلی را دارد. 

قرار است وزیر کشاورزی مجارستان در این باره با همتایان خود از بلغارستان و اسلواکی که پیشتر آن‌ها نیز ممنوعیت‌های مشابهی را درباره غلات اوکراین اعمال کرده بودند، گفتگو کند. 

ممنوعیت پیشین کشور‌های همسایه غربی اوکراین بر واردات غلات از این کشور در ۱۵ سپتامبر به پایان می‌رسد. کمیسیون اروپا از این کشور‌ها خواسته بود پس از این تاریخ ممنوعیت‌های خود در این زمینه را تمدید نکنند. 

با این حال، کشور‌های همجوار اوکراین مخالف تصمیم کمیسیون اروپا هستند. دولت لهستان اعلام کرده است تحت هیچ شرایطی حاضر به بازگشایی مرز‌های خود به روی غلات اوکراین به منظور واردات به این کشور پس از ۱۵ سپتامبر نخواهد بود. تنها بار‌های غلاتی که قصد عبور ترانزیتی از لهستان برای ورود به سایر کشور‌های اروپایی را دارند می‌توانند مجوز لازم را از دولت دریافت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۲۱ شهريور ۱۴۰۲
آمریکا اوکراین بهشت آسا و سرسبز رو تبدیل کرد به جهنم سوزان
آخرین اخبار