پسکوف: ناتو باعث درگیری در اروپا می‌شود

سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد که ناتو محصول دوران جنگ سرد است و باعث درگیری در قاره اروپا می‌شود.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز دوشنبه در مصاحبه‌ای با RBC گفت که ناتو باعث ایجاد رویارویی در قاره اروپا می‌شود.

او در ادامه تاکید کرد: ما هرگز فریب نخورده‌ایم؛ هرگز این واقعیت را زیر سوال نبرده‌ایم که ناتو محصولی است که در دوران جنگ سرد یعنی دوران رویارویی بلوک غرب و شرق خلق شده است. با فشار واشنگتن، کشور‌های اروپایی همچنان تحت تأثیر ویروس روسوفوبیا و کسری حاکمیت قرار دارند.

او همچنین درباره بحران اوکراین تاکید کرد که طرف اوکراینی هیچ گونه اشتیاقی برای شروع مذاکرات نشان نداده است؛ در حالی که برعکس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه همواره برای دستیابی به اهداف از طریق مسالمت آمیز اعلام آمادگی کرده است.

ناتو از سال ۲۰۰۸ میلادی، سیاست خود را بر گسترش تا مرزهای فدراسیون روسیه قرار داد و با تحریک کشورهای رها شده از اتحاد جماهیر شوروی، آنها را به پیوستن به ناتو ترغیب کرد. از سوی دیگر روسیه کشورهای رها شده را به عنوان «خارج نزدیک»  خود تلقی می‌کرد و تا مدت‌ها حتی مرزبانی این کشورها را بر عهده داشت و از این کشورها تعهداتی مبنی بر عدم اجازه گسترش ناتو را دریافت کرده بود.

با این وجود اوکراین از جمله اولین کشورهایی بود که زمزمه پیوستن به ناتو در آن رخ داد. در سال ۱۹۹۴ کوشید تا به عنوان شریک ناتو قلمداد شود. طی سال‌های اخیر ناتو بارها روسیه را تحریک کرده و مدام از آمادگی پذیرش اوکراین در این بلوک سخن می‌گفت که در آخر نیز منجر به درگیری میان روسیه و اوکراین شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار