۷۸ درصد اوکراینی‌ها زلنسکی را مسئول فساد دولتی می‌دانند

نظرسنجی جدید انجام شده در اوکراین نشان می‌دهد ۷۸ درصد شهروندان این کشور رئیس‌ جمهور اوکراین را مسئول اصلی فساد دولتی می‌دانند.

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط بنیاد ابتکارات دموکراتیک ایلکو کوچریف که با مشارکت موسسه بین المللی کی‌یف از ابتدای ۳ تا ۱۷ ژوئیه ۲۰۲۳ انجام شد؛ ۷۸ درصد از اوکراینی‌های شرکت کننده در نظرسنجی گفتند که این ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین است که مسئول مستقیم فساد در دولت و ادارات نظامی است. 

به گزارش اینترفکس، داده‌های منتشر شده از این نظرسنجی که روز دوشنبه در وب سایت رسمی این بنیاد به نمایش درآمد، نشان می‌دهد تنها ۱۸ درصد از اوکراینی‌های شرکت کننده در نظرسنجی با چنین نظری موافق نیستند.

 اوکراینی‌های مسن بیشتر از جوانان مطالبه می‌کنند. در حالی که در میان پاسخ دهندگان ۱۸ تا ۲۹ ساله، ۷۰ درصد با این تز موافقند که رئیس دولت مسئول فساد است. ۸۱ درصد افراد بالای ۶۰ سال از زلنسکی انتقاد کردند. به غیر از سن افراد هیچ تفاوت قابل توجه دیگری از نظر وضعیت مالی یا منطقه سکونت وجود نداشت. 

 این نظرسنجی با استفاده از روش چهره به چهره در میان ۲۰۱۱ پاسخ دهنده بالای ۱۸ سال در تمام مناطق اوکراین به جز جمهوری خودمختار کریمه، دونتسک، لوهانسک و منطقه خرسون انجام شد. این نظرسنجی در مناطق زاپروژیا و خارکیف فقط در مناطقی انجام شد که تحت کنترل دولت اوکراین هستند و هیچ گونه درگیری در آن‌ها رخ نمی‌دهد.

در همین راستا «سرگئی کریونوس» از ژنرال‌های ارتش اوکراین چندی پیش فاش کرد که تصمیمات اخیر زلنسکی درباره تقویت خطوط دفاعی در خارکیف، با هدف پولشویی و نه نجات ارتش اوکراین صورت می‌گیرد.

این ژنرال اوکراینی هشدار داد: «امنیت کل کشور به دلیل عدم وجود سامانه‌های دفاع هوایی فعال در خطر قرار دارد».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار