مقام ارشد اوکراین: خبرگزاری رویترز باید مورد بازجویی قرار بگیرد

یک سخنگوی نظامی اوکراین خواستار بازجویی خبرگزاری رویترز به دلیل انتشار عکسی از پرتاب یک موشک از خاک اوکراین شد.

«یوری ایگنات» سخنگوی نیروی هوایی اوکراین، در بیانیه‌ای گفت که خبرگزاری رویترز باید در اوکراین به دلیل انتشار عکس‌هایی که عملیات ضدهوایی بر فراز کی‌یف را نشان می‌دهد، مورد تحقیق قرار گیرد.

خبرگزاری استرانا با گزارش سخنان ایگنات نوشت که عکس‌های منتشر شده درخبرگزاری رویترز نیرو‌های ضدهوایی اوکراینی را نشان می‌دهد که با اهدافی در کی‌یف درگیر هستند. یکی از تصاویر انفجاری در آسمان شب و رد موشکی را نشان می‌داد که از یک منطقه مسکونی می‌آمد. این سریال عکسی را عکاس رویترز، «گلب گارانیچ» ارائه کرده که خود در کی‌یف مستقر است.

شاخه نظامی که یوری ایگنات در آن مشغول به کار است، مسئولیت دفاع هوایی را بر عهده دارد، و ایگنات در ادامه گفته است: «من فرصت مطالعه تصاویر را نداشته‌ام، اما در نهایت افرادی که شغلشان با چنین چیز‌هایی سروکار دارد، باید با آن‌ها برخورد کنند.»

در هفته‌های ابتدایی درگیری با روسیه، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، ممنوعیت شدیدی را برای انتشار برخی تصاویر مرتبط با خصومت‌ها، از جمله تصاویر رهگیری‌های پدافند هوایی و مکان‌های هدف قرار داد. بر اساس قوانین اوکراین، متخلفان ممکن است با ۱۲ سال زندان مواجه شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار