پنتاگون: برنامه حمله به رفح دلیل تعلیق ارسال مهمات به اسرائیل بود

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که به دلیل برنامه تل آویو برای حمله به رفح، ارسال برخی محموله‌های مهمات سنگین به این رژیم تعلیق شد.

رژیم صهیونیستی اکنون علی‌رغم پذیرش طرح صلح از سوی جنبش حماس، همچنان به تهاجم خود به رفح، جنوبی‌ترین و در عین حال متراکم‌ترین منطقه غزه ادامه می‌دهد. یک میلیون و ۵۰۰ هزار فلسطینی در این منطقه پناه گرفته‌اند که تشدید حملات رژیم صهیونیستی می‌تواند به فاجعه بشردوستانه عظیم منجر شود. 

به گزارش الجزیره، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا امروز (چهارشنبه) مدعی شد که واشنگتن به دلیل برنامه اسرائیل برای حمله به رفح ارسال مهمات سنگین به این رژیم را به حال تعلیق درآورده است. 

وی در جلسه استماع مجلس سنا که پیرامون جنگ غزه برگزار شده بود به قانونگذاران آمریکایی گفت: ما از همان ابتدای کار درباره این موضوع که اسرائیل نباید اقدام به حمله نظامی گسترده به رفح بدون وجود برنامه‌ای برای حفاظت از جان غیرنظامیان کند، کاملا شفاف بوده‌ایم. 

آستین تاکید کرد: ما بار دیگر همزمان با ارزیابی شرایط موجود، اقدام به تعلیق ارسال یک محموله با مهمات سنگین به اسرائیل کردیم. با این حال، ما هنوز تصمیم نهایی درباره چگونگی مدیریت ارسال محموله‌های تسلیحاتی به تل آویو را اتخاذ نکرده‌ایم. 

آمریکا بزرگترین تامین کننده مالی و تسلیحاتی رژیم اسرائیل در طول جنگ غزه بوده است. گرچه دولت بایدن به طور تمام قد حامی تل آویو است، اما کنگره این کشور در این زمینه حتی از کاخ سفید نیز افراط گونه‌تر عمل می‌کند؛ به طوری که دولت بایدن در ابتدا طرح کمک ۱۲ میلیارد دلاری به اسرائیل را به کنگره پیشنهاد داد، اما قانونگذاران آمریکایی در نهایت بودجه ۲۶ میلیارد دلاری را برای تل آویو به تصویب رساندند. 

گرچه برخی قانونگذاران آمریکایی همانند برنی سندرز از کمک‌های آمریکا به اسرائیل آشکارا انتقاد می‌کنند، اما برخی دیگر از قانونگذاران از دولت بایدن می‌خواهند کمک‌ها به تل آویو را در بحبوحه جنگ غزه تشدید کند. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
خدا لعنت خدا آمریکا و اسرائیل رو
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۲۲:۱۶ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
آنقدر مهمات داده اید که الان دست بکشید و از دور نظاره کنید و بگویید کی بود کی بود من نبودم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
مردم را فیلم نکنید دروغگو های کثیف
آخرین اخبار