وزیر خارجه آلمان به اوکراین رفت

وزیر خارجه آلمان برای چهارمین بار از زمان آغاز جنگ به پایتخت اوکراین سفر کرد.

آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان در جریان بازدید از کی‌یف، پایتخت اوکراین گفت که جایگاه اوکراین در اتحادیه اروپاست، اما این کشور برای عضویت در اتحادیه اروپا باید اقدامات بیشتری در مبارزه با فساد انجام دهد.

به گزارش رویترز، اوکراین در تلاش است تا با انجام دادن اصلاحات درخواستی اتحادیه اروپا، به این بلوک ۲۸ کشوری بپیونددِ روندی که معمولا سال‌ها طول می‌کشد.

وزیر خارجه آلمان در خصوص اصلاحات انجام شده در اوکراین گفت: «نتایج اصلاحات در زمینه دستگاه قضایی و قوانین رسانه‌ای در حال حاضر چشمگیر است اما هنوز راه زیادی برای مبارزه با فساد وجود دارد».

بائربوک که برای چهارمین بار از آغاز جنگ به اوکراین سفر کرده، گفت که آلمان ۲۰ میلیون یورو (۲۱.۴۴ میلیون دلار) کمک‌های بشردوستانه به دولت کی‌یف ارائه خواهد کرد که کل مبلغ ارائه شده توسط برلین را در سال جاری به ۳۸۰ میلیون یورو می‌رساند.

وزیر خارجه آلمان در این سفر با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین و دیگر مقامات این کشور دیدار کرد. گفته می‌شود درخواست اصلی مقامات اوکراینی، ارسال اسلحه بیشتر از سوی غرب بوده است. 

دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین می‌گوید در دیدار با همتای آلمانی خود خواستار تحویل «فوری» موشک‌های «کروز تاروس» شده است.

گفتنی است، اوکراین بار‌ها از آلمان خواسته تا موشک‌های کروز تاروس را در اختیار این کشور قرار دهد، اما آلمان به دلیل مسائل امنیتی تاکنون از این اقدام خودداری کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار