آمریکا سفیر جدیدش را به نیجر فرستاد

آمریکا اعلام کرد سفیر جدیدش وارد نیجر شده، ولی به دلیل بحران سیاسی فعلا استوارنامه رسمی دریافت نمی‌کند.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای خبر انتقال سفیر جدید این کشور به نیجر را در شرایطی که هنوز این کشور با بحران‌های سیاسی دست و پنجه نرم می‌کند عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه‌ آمده است: به دستور آنتونی جی. بلینکن، وزیر امور خارجه، کاتلین فیتز گیبون، سفیر جدید به نیامی سفر کرده است تا مأموریت دیپلماتیک ما در نیجر را رهبری کند و تلاش‌ها را برای کمک به حل بحران سیاسی در این زمان حساس را تقویت کند. 

«متیو میلر»، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای ادعا کرد، ورود فیتز گیبون به نیجر «بازتاب دهنده تغییر در موضع سیاسی ما نبوده بلکه پاسخی به نیاز رهبران ارشد هیات دیپلماتیک ما در زمانی چالش برانگیز است.»

میلر در ادامه بیانیه خود نوشت: «تمرکز دیپلماتیک فیتز گیبون بر حمایت از یک راه حل دیپلماتیک که نظم قانون اساسی را در نیجر حفظ کرده و منجر به آزادی فوری محمد بازوم و خانواده او و دیگر بازداشتی‌های غیرقانونی شود، خواهد بود.»

جامعه اقتصادی کشور‌های غرب آفریقا «اکواس»، شامگاه جمعه، در بیانیه‌ای از مشخص شدن زمان مداخله نظامی در نیجر خبر داد.

اکواس اعلام کرد: «اعضای گروه متعهد شده‌اند موارد لازم برای مداخله نظامی در نیجر را فراهم کنند و ما برای هرگونه تصمیمی که در این زمینه اتخاذ شود، آماده هستیم. تمام گزینه‌ها روی میز است و تلاش‌های میانجی‌ها برای گفتگو درباره نیجر را می‌پذیریم.»

مجلس سنای آمریکا در ماه ژوئیه فیتز گیبون، یک دیپلمات پرسابقه، را حدود یک سال بعد از معرفی او توسط دولت «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا به سمت سفیری در نیجر تایید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
نباید عجله کرد شاید کوتاچیا بتونن حمایت مردم رو بدست بیارن
آخرین اخبار