میراث نتانیاهو می‌تواند باعث جدایی تل‌آویو از واشنگتن شود

یکی از سناتور‌های آمریکا تاکید کرد، نخست وزیر رژیم صهیونیستی میراثی جز شکست و گسست روابط تل‌آویو و واشنگتن ندارد.

کریس کونز، سناتور دموکرات آمریکا تایید کرد که ممکن است بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از کناره گیری از قدرت، میراثی از خود بر جای بگذارد که آن قطع روابط استراتژیک بین تل آویو و واشنگتن است.

براساس گزارش سما، کونز در مصاحبه‌ای در شبکه ABC گفت: این یک تراژدی بزرگ است که ما در چنین وضعیتی قرار گرفتیم، امیدوارم که نخست وزیر نتانیاهو به میراثی که از خود بر جای می‌گذارد فکر کند. زیرا در حال حاضر میراث او یک شکست بزرگ استراتژیک و دفاعی است که در هفتم اکتبر رخ داد و میراث او نیز ممکن است گسست روابط استراتژیک قوی آمریکا و اسرائیل باشد.

این سناتور آمریکایی ادعا کرد که نتانیاهو فرصتی برای دستیابی به  ثبات منطقه‌ای و صلح برای رژیم صهیونیستی دارد، اما برای رسیدن به این هدف باید آماده مذاکره برای آزادی اسرا، آتش بس و به رسمیت شناختن راه حل دو کشوری باشد.

پیش از این، ارتش صهیونیستی اهمیت تعلیق محموله‌های تسلیحاتی توسط آمریکا را کم اهمیت جلوه و توضیح داده بود که دو متحد هرگونه اختلافی را پشت در‌های بسته حل می‌کنند.

در همین راستا دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در یک کنفرانس مطبوعاتی توضیح داد که  هماهنگی بین این رژیم و آمریکا به سطح بی سابقه‌ای رسیده است.   گیلاد اردان، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد نیز اشاره کرد که  باور ندارد که آمریکا ارسال تسلیحات به این رژیم را متوقف کند ، اما تصمیم واشنگتن برای توقف برخی از محموله‌های تسلیحات را بسیار ناامید کننده توصیف کرد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار