تخلیه هزاران نفر در کانادا به دلیل گسترش آتش سوزی

مقامات کانادایی اعلام کردند، غرب این کشور با آتش‌سوزی وسیعی روبروست که هزاران نفر را مجبور به تخلیه کرده است.

مقامات کانادایی هزاران نفر از ساکنان غرب این کشور را تخلیه کردند، زیرا در این منطقه تاکنون صد‌ها آتش سوزی در جنگل‌ها رخ داد، در حالی که به گفته مقامات فدرال، فصل آتش سوزی در این کشور امسال دشوارتر است.

براساس گزارش النشره، راب فریزر، شهردار فورت نلسون به خبرگزاری فرانسه گفت: آتش‌ها از همه جا، از غرب تا شمال شرق، ما را احاطه کرده‌اند. من از حدود ۱۰۰ نفر از ساکنان باقیمانده درخواست می‌کنم که شهر را ترک کنند، شهر در معرض خطر آتش سوزی غیرقابل کنترل است.

او با اشاره به اینکه شرایط جوی معتدل باعث کاهش سرعت آتش سوزی در شب شد، اما بازگشت وزش باد ممکن است وضعیت را بدتر کند، تصریح کرد: در دوره خشکسالی پنجم (بیشترین سطح) هستیم که مبارزه با آتش‌سوزی‌های جنگلی را بسیار دشوار می‌کند، اما ما تمام تلاش خود را می‌کنیم.  ما سخت کار می‌کنیم تا این آتش‌ها را مهار کنیم.

سال پیش نیز آتش‌سوزی‌های طبیعی در این کشور ویرانگر بود به طوری که ۱۵ میلیون هکتار جنگل در آتش سوخت و این بدترین فصل آتش‌سوزی در تاریخ کانادا بود. سال گذشته میلادی همچنین (۲۰۲۳) گرمترین سال زمین از زمان ثبت رکوردها بود و این ناشی از گرمایشی است که انسان با سوزاندن سوخت‌های فسیلی عامل آن است.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کمک یک میلیاردی را جاستین تردو به صهیونیست ها
را فراموش نکند
آخرین اخبار