ورود هیئتی از اکواس به نیجر

هیئتی از جامعه اقتصادی کشور‌های غرب آفریقا (اکواس) وارد نیجر شده است.

رسانه‌های فرانسوی به نقل از منابع نزدیک به ائتلاف منطقه‌ای «اکواس» و «محمد بازوم» رئیس‌جمهور برکنار شده، نوشتند که هیئتی از جامعه اقتصادی کشور‌های غرب آفریقا (اکواس) وارد نیجر شده است.

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: «هیئتی از کشور‌های غرب آفریقا امروز شنبه وارد نیامی شد تا بار دیگر نقش میانجی دیپلماتیک را ایفا کند.»

عبدالفتاح موسی، کمیسر امور سیاسی، صلح و امنیت اکواس گفت: «شورای نظامی در نیجر سرانجام به ما اطلاع داد که امروز مأموریت را دریافت خواهند کرد و ما پیشنهاد آن‌ها را دریافت کرده‌ایم، بنابراین بازدیدی از این مأموریت در نیجر انجام خواهد شد.»

پیش از این، عبدالفتاح موسی، کمیسر امور سیاسی، صلح و امنیت جامعه اقتصادی کشور‌های غرب آفریقا گفته بود که "اکواس ممکن است در ۱۹ آگوست یک هیئت دیپلماتیک به نیجر بفرستد. " به گفته وی، "جامعه برای حل مسالمت آمیز مناقشه آماده است. "

پرسنل نظامی ارتش نیجر در ساعات اولیه بامداد ۲۷ جولای، برکناری محمد بازوم، رئیس جمهور این کشور، بسته شدن مرز‌ها و اعمال مقررات منع آمد و شد را اعلام کردند.

نیجر، مستعمره سابق فرانسه، یکی از آخرین متحدان کشور‌های غربی در منطقه ساحل باقی ماند. علاوه بر این، این کشور دارای ذخایر غنی اورانیوم است که فرانسه به آن وابسته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار