الجزایر: مذاکره برای حل سیاسی وضع نیجر هنوز امکان پذیر است

وزارت خارجه الجزایر از احتمال مداخله نظامی اکوواس (جامعه اقتصادی کشور‌های غرب آفریقا) در نیجر ابراز نگرانی و بر حل مسئله از طریق گفتگو تاکید کرد.

 وزارت خارجه الجزایر در بیانیه ای درخصوص تحولات نیجر اعلام کرد: در زمانی که احتمال مداخله نظامی در نیجر در حال افزایش است، الجزایر عمیقاً از اولویت دادن به توسل به خشونت متاسف است.الجزایر قاطعانه معتقد است که راه حل سیاسی از طریق مذاکره هنوز امکان پذیر است و تمام فرصت‌های آن هنوز به پایان نرسیده است.

به گزارش المیادین، در این بیانیه آمده است: الجزایراز همه طرف‌ها می‌خواهد که به ارزش‌های خویشتن داری، خرد و تعقل پایبند باشند و بالاترین اولویت را به راه حل سیاسی بدهند.

پیش‌تر «سعید شنقریحه» رئیس ستاد کل ارتش الجزایر گفته بود: دخالت نظامی خارجی در نیجر، ثبات منطقه ساحل آفریقا را با خطر روبرو می‌کند.

رؤسای ستاد مشترک کشور‌های جامعه اقتصادی غرب آفریقا (اکواس) طی نشستی در پنج شنبه و جمعه گذشته در شهر آکرا پایتخت غنا، جزئیات عملیات نظامی احتمالی به نیجر برای بازگشت حکومت قانونی در این کشور و راه‌های بازگرداندن «محمد بازوم» رئیس جمهور مخلوع نیجر به قدرت را بررسی کردند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار