گفتگوی مکرون و بن سلمان درباره جنگ اوکراین

دفتر ریاست جمهوری فرانسه از برنامه ریزی برای دیدار میان مکرون و محمد بن سلمان در پاریس خبر داد.

جنگ اوکراین بزرگترین جنگ هم جانبه پس از پایان جنگ جهانی دوم محسوب می‌شود که نشان داد باغ سبز اروپا می‌تواند به دلیل توهمات لیبرال دموکراسی غرب به تنازع برای بقا در حیات وحش تبدیل شود. اکنون رهبران اروپایی به طور گسترده در مراودات خارجی خود به دنبال نزدیک ساختن رویکرد‌های سایر کشور‌های جهان درباره جنگ اوکراین هستند. 

به گزارش تله تریدر، دفتر ریاست جمهوری فرانسه امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه طبق برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است ۱۶ ژوئن با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی درباره جنگ اوکراین گفتگو کند. 

طبق برنامه ریزی‌های به عمل آمده، محمد بن سلمان قرار است یک ماه پس از شرکت ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در نشست اتحادیه عرب در عربستان سعودی، طی یک سفر رسمی به پاریس سفر کرده و با مقامات ارشد فرانسوی از جمله مکرون دیدار و گفتگو کند. 

گفتگو‌های مقامات سعودی و فرانسوی درباره جنگ اوکراین در حالی برگزار خواهد شد که پیش‌تر ولیعهد عربستان از تمایل ریاض برای میانجیگری به منظور پایان بخشیدن به تخاصم میان دو طرف خبر داده بود. 

خبرگزاری رسمی عربستان نیز پس از اعلام دفتر ریاست جمهوری فرانسه، سفر بن سلمان به پاریس را تایید کرد. 

عربستان سعودی رابطه نزدیکی را با روسیه به دلیل مشارکت در کارتل نفتی اوپک پلاس دارد و از زمان آغاز جنگ اوکراین حاضر به محدود کردن روابط خود با مسکو نشده اسا. همچنین به دلیل آنکه ریاض با آمریکا و متحدان غربی اش رابطه خوبی دارد، بن سلمان در راستای کسب وجهه بین الملل به دنبال ایفای نقش میانجیگر میان طرفین تخاصم است. 

با این حال، جان مرشایمر، بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان بر این باور است میانجیگری برای پایان بخشیدن به جنگ اوکراین بی نتیجه است و بهترین حالت برای این جنگ پایان درگیری‌ها بدون رسیدن به یک توافق آتش بس نهایی است (صلح سرد).

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار