سفر بلینکن به چین و انگلیس

وزیر خارجه آمریکا قرار است به پکن و لندن سفر کند.

ظهور چین به عنوان یک بازیگر قوی در نظام بین الملل به اندازه کافی باعث وحشت واشنگتن از قدرت رو به فزونی پکن شده بود، اما ورود بالون تجسسی چین به آسمان آمریکا روابط میان دو طرف را بیش از پیش تیره ساخت. آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا که قرار بود در آن زمان به پکن سفر کند، به دلیل ورود این بالون و فشار افکار عمومی مجبور به لغو این سفر شد. با این حال، واشنگتن به دلیل قدرت بالای چین چاره‌ای جز حفظ کانال‌های دیپلماتیک با این کشور ندارد. 

به گزارش تله تریدر، وزارت خارجه آمریکا امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه‌ای از برنامه سفر بلینکن به چین رونمایی کرد. بر اساس این بیانیه، وزیر خارجه آمریکا قرار است ۱۶ تا ۲۱ ژوئن به چین و انگلیس سفر کند. 

انتظار می‌رود بلینکن در پکن با مقامات ارشد چینی درباره مسائل کلیدی روابط میان دو طرف از جمله اهمیت حفظ کانال‌های ارتباطی دو کشور رایزنی کند. همچنین این گفتگو‌ها موضوعات جهانی و منطقه‌ای را در برخواهد گرفت و احتمالا دو طرف پیرامون همکاری درباره چالش‌های بزرگ بین‌المللی از جمله جنگ اوکراین گفتگو می‌کنند. 

وزیر خارجه آمریکا پس از سفر به پکن، قرار است این کشور را به قصد انگلیس ترک کرده و در کنفرانس بازسازی اوکراین در لندن شرکت کند. پیش بینی می‌شود آمریکا و متحدانش در این کنفرانس حمایت‌های جدیدی را از کی یف برای مقابله با روسیه انجام دهند. 

در پایان این بیانیه آمده است: بلینکن در لندن با همتایان خود از انگلیس، اوکراین و سایر متحدان آمریکا دیدار و گفتگو خواهد کرد. این دیدار با هدف نزدیک ساختن رویکرد‌های میان همپیمانان در چگونگی مواجهه با روسیه انجام می‌شود.

برچسب ها: آمریکا ، چین ، اوکراین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار