نیکی هیلی: چین بزرگترین تهدید آمریکا است

نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا، چین را قوی‌ترین و منضبط‌ترین دشمنی دانست که آمریکا تاکنون با آن مواجه شده است.

نیکی هیلی، نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا، روز جمعه (۳ مارس) در حالی که حزب حاکم دموکرات را حزبی «سوسیالیست» خواند، گفت: «چین کمونیست قوی‌ترین و منضبط‌ترین دشمنی است که آمریکا تاکنون با آن مواجه شده است».

هیلی که تباری هندی-آمریکایی دارد در یک سخنرانی در کنفرانس کنش سیاسی محافظه‌کاران - مهمترین رویداد سالانه حزب جمهوری‌خواه و پایگاه حمایتی آن - تمرکز خود را بر سیاست خارجی آمریکا قرار داد و تاکید کرد که آمریکا نباید به کشور‌هایی که از آن متنفر است کمک کند.

او با اشاره به ماجرای اخیر بالن جاسوسی گفت: هرگز در زندگی ام فکر نمی‌کردم آمریکایی‌ها به آسمان نگاه کنند و یک بالن جاسوسی چینی را ببینند که به ما نگاه می‌کند. این یک شرمساری ملی بود».

هیلی ۵۱ ساله در این سخنرانی ضمن مطرح کردن ادعای نشات ویروس کرونا از آزمایشگاهی در چین و همچنین اقدام چین در قاچاق ماده مخدر فنتانیل به داخل مرز‌های آمریکا، ادامه داد: «چین کمونیستی قوی‌ترین و منظم‌ترین دشمنی است که تاکنون با آن روبرو بوده‌ایم. ما باید چین را مسئول بدانیم. من نمی‌توانم باور کنم که جو بایدن چرا به چین اجاره فرار از این اقدامات را می‌دهد. شرکت‌های چینی اکنون بیش از ۳۸۰۰۰۰ هکتار از خاک آمریکا را در اختیار دارند که بخشی از آن دقیقاً در کنار پایگاه‌های نظامی ما است. ما چه کار می‌کنیم؟ ما هرگز نباید اجازه دهیم دشمن در کشور ما زمین بخرد.

هیلی با اشاره به اینکه حزب دموکرات سوسیالیست است و آمریکا را تضعیف می‌کند، گفت: برنی سندرز و AOC (اوکاسیو کورتز) حداقل در مورد آن صادق هستند. ببینید بایدن از زمان روی کار آمدن خود چقدر پول مالیات دهندگان را هدر داده است. با نظارت جو بایدن، ما به ۳۱ تریلیون دلار بدهی ملی رسیدیم. او ما را در مسیر افزایش ۲۰ تریلیون دلاری در ۱۰ سال آینده قرار داده است. سوسیالیسم آمریکا را در بدترین لحظه ممکن تضعیف می‌کند. ما به اقتصادی نیاز داریم که بتواند از چین رقابت کند.»

هیلی نامزدی ریاست جمهوری خود را در ۱۴ فوریه اعلام کرد. از آن زمان، او توجه حزب جمهوری خواه و مخاطبان ملی را نیز به خود جلب کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۲۳:۴۶ ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
بزرگترین تهدید برای امریکا خود امریکاست.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238
۲۲:۴۰ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
آمریکا در قد و قواره ای نیست که با سوپر ابرقدرتی مانند چین قابل مقایسه باشد. چین بدون ترقه بازی کل آمریکا را غارت کرده. چین خودش به تنهایی یک جهان است و از ائتلافات احمقانه هیچ واهمه ای ندارد. در مقابل چین امریکا فقط یک راه دارد: تسلیم بدون هیچ قید و شرط.
آخرین اخبار