رئیس واگنر: از حضور در اوکراین مطمئن نیستیم

رئیس شبه‌نظامیان واگنر روسیه از عدم اطمینان درباره ادامه حضور این گروه شبه‌نظامی در اوکراین خبر داد.

پس از آن‌که وزارت دفاع روسیه از تمامی افراد داوطلب و نیز پیمانکاران نظامی خود خواست اقدام به عقد قرارداد با این نهاد کرده و تحت رهبری آن دربیایند، «یوگنی پریگوژن» رهبر گروه واگنر از این کار سرباز زد و به انتقاد آشکار از «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه پرداخت. با این حال اختلافات سطحی در میان نیرو‌های روسی تاکنون مانع از هماهنگی میان آن‌ها در عملیات نظامی در اوکراین نشده است. 

به گزارش تل تریدر، پریگوژن امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد: «من درمورد آینده حضور سازمان واگنر در اوکراین اطمینانی ندارم. در حقیقت اطمینان ندارم که گروه واگنر به طور خاص بر روی اوکراین کار کند.»

وی درباره شرایط جبهه‌های نبرد در شرق اوکراین نیز گفت: «واقعیت میدانی این است که پتانسیل تهاجمی اوکراین به پایان رسیده است. به همین دلیل هم تا چند ماه آینده روسیه باید مشخص کند که آیا به نتیجه لازم در جنگ رسیده است یا خیر.»

«جان مرشایمر» بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان بر این باور است جنگ اوکراین در نهایت با پیروزی روسیه به پایان خواهد رسید. مسکو اکنون علاوه بر ۴ منطقه در شرق اوکراین شامل خرسون، زاپروژیا، دونتسک و لوهانسک که به خاک خود ضمیمه کرده است به دنبال تصرف مناطقی از جمله ادسا و خارکیف است. در صورت تحقق این امر بیش از ۴۶ درصد از خاک اوکراین به تصرف روسیه درخواهد آمد و مسکو به هدف خود خواهد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار