اخبار لحظه به لحظه از رویدادهای روسیه؛

از دعوت گروه واگنر به تمرد نظامی تا اتخاذ طرح قلعه توسط پوتین

گروه شبه نظامی واگنر ابتدای دیشب، با مطرح کردن ادعای حمله موشکی روسیه به مواضع آن‌ها، ضمن تمرد نظامی، تنش‌هایی را در روسیه ایجاد کرد.

ابتدای دیشب بود که گروه واگنر در بیانیه‌ای مدعی شد که نیرو‌های ارتش روسیه به مواضع این گروه حمله کرده‌اند. یوگنی پریگوژین، رئیس واگنر گفت: حمله موشکی به مواضع گروه واگنر  قربانیان زیادی در پی داشته است. وزارت دفاع روسیه، اما بلافاصله اتهامات پریگوژین را رد و تاکید کرد «این ادعا‌ها یک تنش‌زایی رسانه‌ای است». کاخ کرملین هم در بیانیه‌ای اعلام کرد «ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از وضعیت پیرامون گروه واگنر مطلع است و اقدامات لازم در حال اتخاذ هستند».

از طرفی دیگر وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود ضمن رد این اتهامات ابراز داشت «نیرو‌های ارتش روسیه در حال انجام مأموریت‌های رزمی خود در خطوط تماس با نیرو‌های مسلح اوکراین هستند».

پریگوژین فرمانده گروه واگنر، اما به همینقدر بسنده نکرد و گفت: همه میهن‌پرستان روسیه به خیابان‌ها بروند و آنجا سلاح‌ها را خواهند یافت.

به موازات این تحولات، منابع خبری روس از جمله خبرگزاری تاس و اسپوتنیک گزارش دادند که «طرح قلعه» در مسکو اجرا شده است. طرحی که به مجموعه‌ای از اقدام‌های فوق امنیتی اطلاق می‌شود که مستلزم تجمع اضطراری نیرو‌های پلیس و آمادگی برای دفع حمله خارجی  است. 

در حال حاضر، شهر روستوف نیز شاهد آماده باش نظامی در برابر یک تهدید خارجی است. 

واسیلی گولوبف، فرماندار روستوف در تلگرام نوشته: «وضعیت کنونی نیازمند تمرکز حداکثری تمامی نیرو‌ها بر حفظ نظم و قانون است». او گفته نیرو‌های پلیس و دیگر نهاد‌های انتظامی و نظامی در حال انجام همه اقدامات ضروری برای حفظ امنیت شهروندان و منطقه هستند.
در ادامه گولوبف از شهروندان روستوف خواسته که آرامش خود را حفظ کرده و در خانه بمانند.

در همین حال، خودرو‌های نظامی روسیه در منطقه روستوف مستقر شده‌اند و تصاویری از استقرار آن‌ها در شهر‌های این منطقه مخابره شده است. روستوف در ۱۰۰ کیلومتری مرز روسیه با اوکراین واقع شده است.

شبکه بر اساس ادعای رسانه‌های غربی از جمله‌ای بی سی آمریکا، گروه واگنر کنترل ساختمان منطقه نظامی جنوب در روستوف را به دست گرفت. پریگوژین گفت که همه ما آماده مرگ هستیم، همه ۲۵۰۰۰ نفر و سپس ۲۵۰۰۰ دیگر» و ادعا کرد که آن‌ها برای مردم روسیه می‌میرند. 

واگنر یک ارتش خصوصی است که وابستگی غیر مستقیم به ارتش روسیه دارد و از طریق استخدام داوطلبین در جنگ‌های نیابتی مشارکت می‌کند. رسانه‌ها ادعا کرده اند اخیرا اختلافاتی میان رئیس این گروه با سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه پدید آمده که موضوع آن در خصوص تحولات جنگ اوکراین است.

روسیه: اقدامات گروه واگنر فراخوان برای درگیری داخلی است

مرکز روابط عمومی سرویس امنیت فدرال روسیه امروز شنبه اعلام کرد: اظهارات و اقدامات پریگوژین در واقع فراخوانی برای آغاز درگیری داخلی مسلحانه در قلمرو فدراسیون روسیه است و خنجری به پشت سربازان روسی است که با نیرو‌های طرفدار فاشیست اوکراین می‌جنگند.

به گزارش راشاتودی، این مرکز همچنین تاکید کرد اظهارات و اخبار منتشر شده در مورد حمله وزارت دفاع روسیه به نیرو‌های واگنر صحت ندارد و همگی تحریک آمیز است.

سرویس امنیت فدرال روسیه افزود: ما از نیرو‌های واگنر می‌خواهیم مرتکب اشتباهات جبران‌ناپذیری نشوند، هرگونه اقدام زورمندانه علیه مردم روسیه را متوقف کنند، دستورات جنایتکارانه و خائنانه پریگوژین را اجرا نکنند و اقداماتی را برای بازداشت او انجام دهند.

ارتش روسیه اعلام کرده نیرو‌های مسلح این کشور به انجام ماموریت‌های رزمی در خط تماس با نیرو‌های مسلح اوکراین ادامه می‌دهند.

حمله ارتش روسیه به نیرو‌های گروه نظامی واگنر بی اساس  است

وزارت دفاع روسیه و کاخ کرملین با صدور بیانیه‌های جداگانه، ادعای حمله ارتش روسیه به نیرو‌های گروه نظامی واگنر را بی‌پایه و اساس دانستند.

در پی انتشار ویدئو‌هایی منتسب به یوگنی پریگوژین، فرمانده گروه نظامی واگنر مبنی بر حمله موشکی ارتش روسیه به مقر نیرو‌های واگنر، وزارت دفاع و کاخ کرملین با صدور بیانیه‌هایی جداگانه، با بی‌اساس دانستن این ادعا‌ها اعلام کردند: هیچکدام از پیام‌ها و فریم‌های ویدئویی که به‌نام یوگنی پریگوژین در شبکه‌های اجتماعی توزیع شده، با واقعیت مطابقت ندارد و یک تحریک اطلاعاتی است.

در این بیانیه آمده است: نیرو‌های مسلح فدراسیون روسیه به انجام ماموریت‌های رزمی در خط مقدم با نیرو‌های مسلح اوکراین در منطقه عملیات ویژه نظامی ادامه می‌دهند.

در همین حال دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین نیز در گفتگو با رسانه‌های روسی تاکید کرد: ولادیمیر پوتین از وضعیت در خصوص پریگوژین آگاهی دارد و اقدامات لازم در حال انجام است.

در حالیکه مسکو شب آرامی را پشت سر می‌گذارد، برخی رسانه‌های غربی مدعی وقوع تیراندازی در مناطقی از پایتخت شدند.

برخی منابع خبری نیز با انتشار خبر‌هایی کذب از وضعیت امنیتی پایتخت روسیه از اجرای طرح «قلعه» در مسکو خبر می‌دهند.

طرح قلعه مجموعه‌ای از اقدام‌های فوق امنیتی، مستلزم تجمع اضطراری پرسنل پلیس و آمادگی برای دفع حمله خارجی است.

مشاهدات میدانی خبرنگار صداوسیما در مسکو نشان می‌دهد، وضعیت شهر مسکو عادی است و اجرای طرح امنیتی موسوم به «قلعه» صحت ندارد.

افت بازار سهام روسیه

در پی انتشار بیانیه فرمانده گروه واگنر شاخص بازار سهام روسیه تا ساعت ۲۳:۳۰ به وقت مسکو، بیش از ۳ درصد افت کرد.

کاخ سفید: اوضاع روسیه را رصد می‌کنیم، بیانیه صادر نمی‌کنیم

آدام هاج، سخنگوی شورای امنیت ملی به سی ان ان گفت: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در جریان آخرین اخبار روسیه در مورد یوگنی پریگوژین، رئیس گروه واگنر قرار گرفته است. وی افزود: ما وضعیت را زیر نظر داریم و با متحدان و شرکا در مورد این تحولات رایزنی خواهیم کرد.

یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده است به سی ان ان گفت که اظهارات اخیر پریگوژین "چیزی بیشتر از لفاظی‌های معمول او" است، زیرا اظهارات وی معمولاً به دنبال تغییرات قابل توجه در جنگ در اوکراین است. با این حال، مقامات دیگر گفتند که کاخ سفید به احتمال زیاد هیچ بیانیه‌ای در این مورد صادر نخواهد کرد تا زمانی که درک روشن‌تری از آنچه در حال رخ دادن است نداشته باشند.

فرمانده نیرو‌های واگنر تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرد

اداره تحقیقات سرویس ویژه فدرال روسیه یک پرونده جنایی علیه یوگنی پریگوژین بر اساس بند ۲۷۹ قانون کیفری فدراسیون روسیه در مورد سازماندهی شورش مسلحانه اعلام کرد.

سازمان امنیت فدرال روسیه، اظهارات و اقدامات پریگوژین را مصداق فراخوان برای آغاز درگیری داخلی مسلحانه در قلمرو فدراسیون روسیه اعلام کرده است.

سخنگوی وزارت دادگستری روسیه از گشوده شدن پرونده قضایی برای یوگنی پریگوژین خبر داد و گفت: اقدامات پریگوژین مورد ارزیابی دقیق و تحت تعقیب قضایی قرار خواهد گرفت.

در صورت اثبات جرم پریگوژین، مجازات این جرم از ۱۲ تا ۲۰ سال حبس است.

رئیس دومای روسیه: نمایندگان از رئیس جمهور پوتین حمایت می‌کنند

رئیس دومای روسیه اعلام کرد اعضای دوما به اتحاد نیرو‌های مسلح پایبند هستند و از رئیس جمهور پوتین حمایت می‌کنند.
جنگجویان شرکت واگنر باید انتخاب درستی داشته باشند، در کنار مردم بایستند و دستورات رئیس جمهور را اجرا کنند.عدم ایستادن واگنر در کنار مردم، عدم حفظ امنیت روسیه و اجرای دستورات فرمانده معظم کل قوا، خیانت است.

انگلیس: هدف احتمالی واگنر رسیدن به مسکو است

وزارت دفاع انگلیس روز شنبه اعلام کرد که گمان می‌رود واحد‌های گروه واگنر روسیه از طریق استان ورونژ این کشور به سمت شمال حرکت کنند و هدف احتمالی آن رسیدن به مسکو است.

این وزارتخانه اعلام کرد: در ساعات آینده، وفاداری نیرو‌های امنیتی روسیه، به ویژه گارد ملی روسیه، کلید چگونگی وقوع بحران خواهد بود. این مهم‌ترین چالش برای دولت روسیه در زمان‌های اخیر است.

مکرون: فرانسه از نزدیک اوضاع روسیه را زیر نظر دارد

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز شنبه گفت که پاریس از نزدیک اوضاع روسیه را زیر نظر دارد.

به گفته کاخ الیزه، فرانسه بر حمایت از اوکراین متمرکز خواهد ماند.

پریگوژین: نیرو‌های واگنر تسلیم نمی‌شود

یوگنی پریگوژین، رئیس گروه واگنر روز شنبه در پیامی صوتی گفت که هیچ یک از نیروهایش به دستور کرملین یا سرویس امنیت فدرال کشور (FSB) تسلیم نمی‌شوند.
پریگوژین گفت: "ما حافظ سرزمین مادری خود هستیم و هیچ کس قصد ندارد خود را به دستور رئیس جمهور، FSB یا هر کس دیگری تسلیم کند. "
پریگوژین متعهد شد که رهبری نظامی روسیه را سرنگون کند و تأکید کرد که همه اعضای گروه او که تعداد آن‌ها ۲۵۰۰۰ نفر است، آماده اند تا جان خود را برای مردم روسیه فدا کنند. 
او مستقیماً از رئیس جمهور ولادیمیر پوتین به خاطر خائن خواندن او انتقاد کرد و مدعی شد که رئیس دولت در مورد خیانت به میهن "عمیقاً در اشتباه است".

روبل روسیه در واکنش به شورش مزدوران واگنر سقوط کرد

به گزارش ریانووستی روبل روسیه روز شنبه در واکنش به شورش مزدوران واگنر کاهش شدیدی را تجربه کرد و به زیر ۱۰۰ روبل در برابر هر دلار آمریکا رسید.

روس بانک، نرخ ارز خود را به ۱۰۵ روبل برای دلار و ۱۱۵ روبل برای یورو تعدیل کرد.

زلنسکی ضعف روسیه را «آشکار» خواند

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین امروز شنبه به تحولات در روسیه واکنش نشان داد و مدعی شد که «هیچ دروغی نمی‌تواند ضعفی را که روسیه در بحبوحه شورش مسلحانه واگنر در جریان دارد پنهان کند» و خاطرنشان کرد که نمی‌توان از تبلیغات برای پنهان کردن «آشوب» فعلی استفاده کرد.

زلنسکی در اظهار نظر در مورد عبور جنگنده‌های گروه واگنر از اوکراین برای مقابله با مسکو، بر ضعف آشکار روسیه اشاره کرد.

زلنسکی مدعی شد: «هر چه روسیه بیشتر نیرو‌ها و مزدوران خود را در سرزمین ما نگه دارد، بعداً هرج و مرج، درد و مشکلات بیشتری برای خود خواهد داشت.»

گفتگوی تلفنی پوتین و اردوغان/ اردوغان: از پوتین حمایت می‌کنیم

پوتین در تماس تلفنی با اردوغان از وضعیت این کشور در ارتباط با تلاش برای شورش مسلحانه صحبت کرد. کرملین اعلام کرد کرد که رئیس جمهور ترکیه از اقدامات رئیس جمهور روسیه حمایت کامل کرد.

کرملین اعلام کرد که اردوغان از گام‌های رئیس‌ جمهور روسیه در پی شورش مسلحانه گروه واگنر به طور کامل حمایت می کند.

پریگوژین: مقر ارتش در جنوب روسیه به تصرف واگنر درآمد

یوگنی پریگوژین، رئیس گروه واگنر مدعی شده است که مقر ارتش در جنوب روسیه را بدون شلیک یک گلوله به تصرف خود درآورده است.

پسکوف: پوتین در کرملین است

کاخ کرملین به دنبال انتشار شایعاتی مبنی بر انتقال ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به یک اقامتگاه دیگر در حالیکه گزارش‌هایی در مورد نزدیک شدن گروه واگنر به مسکو وجود دارد، این ادعا‌ها را رد کرد.

دیمیتری پسکوف امروز شنبه اعلام کرد که پوتین در حال کار در کاخ کرملین است.

گفتگوی تلفنی بلینکن با همتایان غربی خود در مورد تحولات روسیه

تارنمای آکسیوس گزارش داد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا امروز یک تماس تلفنی امن با وزیران خارجه چندین کشور غربی در مورد اوضاع روسیه برقرار کرده است.

این رسانه آمریکایی به نقل از یک منبع آگاه نوشت که وزیران خارجه فرانسه، آلمان، انگلیس، ایتالیا، کانادا و اتحادیه اروپا با بلینکن تماس تلفنی بر قرار کردند.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در توییتی در واکنش به تحولات اخیر روسیه اعلام کرد که امروز با وزرای خارجه گروه هفت و «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره وضعیت جاری در روسیه گفتگو کرده است. 

او افزود آمریکا در حالی که تحولات در روسیه ادامه دارد، با متحدان و شرکای خود در هماهنگی نزدیک خواهد بود.

دستور پوتین برای بازداشت نقض کنندگان شرایط فوق‌العاده

در برخی مناطق روسیه شرایط فوق‌العاده اعلام شده و رئیس جمهور روسیه می‌گوید هر کس به آن پایبند نباشد به مدت یک ماه بازداشت خواهد شد. 

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه قانونی را امضا کرده که بر اساس آن اگر کسی قانون شرایط فوق‌العاده در کشور را نقض کند، به مدت ۳۰ روز بازداشت خواهد شد.

بلاروس: متحد روسیه باقی خواهیم ماند

شورای امنیت بلاروس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که مینسک متحد روسیه باقی خواهد ماند و اختلافات داخلی هدیه‌ای برای کشور‌های غربی است.

️ آمریکا: هیچ امیدی به موفقیت واگنر نیست

اندیشکده ارتش آمریکا اعلام کرد: نیروهای خصوصی واگنر در برابر نیروهای وفادار به دولت روسیه شانس کمی دارند.

نیروهای گارد ملی روسیه در ورودی مسکو

حمل و نقل در رودخانه مسکو، پایتخت روسیه به حالت تعلیق درآمده است. همچنین افسران پلیس و گارد ملی با جلیقه های ضدگلوله و مسلسل در نزدیکی ورودی بزرگراه اصلی که مسکو را به ورونژ و روستوف متصل می کند، دیده می شوند.

تشکیل نشست کبری در انگلیس در پی تحولات روسیه

رسانه‌ها در انگلیس اعلام کردند در پی وقایع اخیر روسیه و اقدامات گروه واگنر دولت انگلیس نشست اضطراری موسوم به کبری برگزار می‌کند. در این نشست که قرار است با حضور مقامات عالیرتبه سیاسی و نظامی این کشور برگزار شود درباره وقایع اخیر روسیه و واکنش‌ها به آن گفتگو و تبادل نظر می‌شود. قرار است دولت انگلیس پس از برگزاری این نشست با متحدان غربی و شماری از اعضای ناتو تلفنی در این باره گفتگو کند.

تاکید مدودف بر ضرورت حمایت از رئیس جمهور روسیه

دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه در پیامی در تلگرام نوشت: «جلوگیری از دودستگی مستلزم جمع شدن گرد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه است.»

لتونی و استونی کنترل‌های مرزی را افزایش می‌دهند

کشورهای لتونی و استونی اعلام کردند که در پاسخ به بی ثباتی در روسیه، امنیت مرزی را تقویت خواهند کرد.

دولت‌های آن‌ها در بیانیه‌های جداگانه اما با بیانی مشابه گفتند که هیچ تهدید فوری برای نظم عمومی وجود ندارد. این دو کشور در واکنش به حمله روسیه به اوکراین صدور روادید به روسیه را متوقف کرده بودند.

هشدار وزارت خارجه روسیه به غرب در مورد تلاش برای استفاده از تحولات اخیر

 «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه عصر شنبه به کشورهای غربی درباره سوء استفاده از شورش گروه واگنر برای تحقق اهداف خصمانه شان درباره روسیه هشدار داد.

او همچنین افزود: «روسیه به مسیر خود در تضمین امنیت و حمایت از ارزش های خود و ایجاد نظام چند قطبی ادامه خواهد داد. اطمینان داریم که اوضاع در روسیه در آینده نزدیک حل خواهد شد.»

مسکو دوشنبه تعطیل شد

شهردار مسکو اعلام کرد که برای کاهش خطرات امنیتی روز دوشنبه را در پایتخت روسیه تعطیل اعلام می‌کند.

نشست اضطراری دولت بایدن درباره تحولات روسیه

منابع نزدیک به دولت آمریکا به شبکه سی ان ان آمریکا اعلام کردند که دولت جو بایدن در پی شورش گروه شبه‌نظامی واگنر و تنش با ارتش روسیه، جمعه شب نشستی اضطراری برای ارزیابی وقایع مسکو تشکیل داده است.

جو بایدن روز شنبه نیز از تحولات روسیه مطلع شد. «آدام هاج» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا با اشاره به مطلع کردن بایدن در زمینه حوادث روسیه گفت: «ما وضعیت را زیر نظر داریم و با متحدان و شرکا در مورد این تحولات رایزنی خواهیم کرد.»

میانجی‌گری لوکاشنکو میان مسکو و واگنر

الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس به نمایندگی از پوتین با پریگوژین گفتگو کرد. در همین راستا سرویس مطبوعاتی لوکاشنکو گزارش داد که پریگوژین پیشنهاد رئیس‌جمهور بلاروس برای توقف تنش میان واگنر در روسیه و برداشتن گام‌های بیشتر برای تنش‌زدایی را پذیرفته است.

پس از این تماس، منابع رسانه‌ای اعلام کردند لوکاشنکو کم و کیف گفتگویش با پریگوژین را با پوتین در میان گذاشته و پوتین در این تماس از میانجیگری لوکاشنکو قدردانی کرده است.

عقب‌گرد واگنر به سوی پایگاه‌های خود

یوگنی پریگوژین، رئیس گروه واگنر به نیروهای خود که گفته می‌شد به ۲۰۰ کیلومتری مسکو رسیده بودند، دستور داد به پایگاه‌هایشان بازگردند.

او در یک پیام صوتی در تلگرام به نیروهای خود دستور داد برای جلوگیری از خون ریزی به سوی پایگاه‌های خود بازگردند.

برخی از منابع نیز اعلام کردند طبق شنیده‌ها رئیس گروه واگنر به بلاروس خواهد رفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۹ ۰۵ تير ۱۴۰۲
بعد از روسیه نوبت چین و بعدم هند و بعدم ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۰۴ تير ۱۴۰۲
خوشحالیم که دماغ بعضی ها بد جوری سوخته...
باید از شیوه های مدیریت بحران در دنیا که به موفقیت ختم می شوند درس گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۰۴ تير ۱۴۰۲
خب بابا یک اغتشاش الکی شده بعد این همه سال اونم برای اولین بار چیزه خاصی نیست اینجا که هر سال اغتشاش میشه سریع نیروهای امنیتی میان جارو شون می‌کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۰۴ تير ۱۴۰۲
قائله جمع شد .و غربگداها ذوق شون نیمه کاره خشک شد، مثل همیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۰۴ تير ۱۴۰۲
خدا رو شکر خیال تو شرقگدا راحت شد
امشب رو راحت میخوابی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۰۴ تير ۱۴۰۲
مثل اینکه اتحاد ایران و روسیه باعث ناراحتی و آتش گرفتن عده ای... هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۰۴ تير ۱۴۰۲
فعلا که شرق از ایران به گدایی شاهد افتاده دداچ
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۱:۳۰ ۰۳ تير ۱۴۰۲
قابل توجه همه ، گروه واگنر از ترس برگشت.
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۲۲:۳۴ ۰۳ تير ۱۴۰۲
پریگوژین چون آشپزِ ، فهمید پوتین چه آشی براش پخته
ولی میگن زمستون که رفت روسیاهیش به ذغال می مونه
الان تابستونه ، رو سیاهی به طرفداران باطل موند و سانسورچی حرف مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۰۳ تير ۱۴۰۲
تخم مرغ ۱۱۸ تومن
ارد کمیاب شدع
ب فکر مملکت خودمون باشیم
United States of America
ناشناس
۲۱:۱۵ ۰۳ تير ۱۴۰۲
پریگوژین خرجش فقط یه شاهدِ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۰۳ تير ۱۴۰۲
دم پوتین گرم ، رئیس گروه واگنر رو سر جاش نشاند. پریگوژین جرأت تهدید روسیه رو ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
M_sh_k
۲۱:۰۰ ۰۳ تير ۱۴۰۲
بازی کثیف غرب، سالهاست در کشورهای مختلف درگیری ایجاد می‌کنند وخودشون از میدان جنگ ها دورند
مابه فکر خودمان هستیم نه پوتین ما از بازی کثیف غرب اطلاع داریم ما از برداشتن مهره ها یکی پس از دیگری مطلع هستیم پس باخت پوتین باخت ما هم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۰۳ تير ۱۴۰۲
به امید سرنگونی دولت روسیه و بازداشت و محاکمه پوتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۰۳ تير ۱۴۰۲
بای بای پوتین عمو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۰۳ تير ۱۴۰۲
پوتین به دار آویخته هست قبرش درکنار لینن خواهد ماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۰۳ تير ۱۴۰۲
اونایی که طرف اوکراینیای سرسپرده و مزدور آمریکا رو میگیرن واقعا آدمای شوتی هستن
Iran (Islamic Republic of)
یا مهدی
۱۰:۲۶ ۰۴ تير ۱۴۰۲
تو مملکت چقد بد ذات و خائن و وطن فروش و غربگدا داریم


بابا ماکه از اول انقلاب رجوی خائن داشتیم
و امثال شماها که نون این مملکت رو میخورین و ضدش هستین
با یه شب سروصدای واگنر
چه ذوق و شوق و احساس ازادی و شگفتی کردین
چقدر حقیرین
چقد نمک به حرومید
واقعا شماهارو باید از این کره فرستاد به همون کره اییکه (زحل بود یا زهره ؟دانشمند تو خالی ناسا!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۰۳ تير ۱۴۰۲
اینجور اتفاقایی بسیار بسیار برای روسیه عالیه. چون که نیروهای وفادار و خائن شناسایی میشن و خائنین و افرادی که استعداد خیانت دارن از بین میرن. با از بین رفتن خائن ها، مدتها طول میکشه که افراد خائن جدیدی، دوباره کنار هم جمع بشن، این اتفاق یعنی تضمین امنیت روسیه برای مدت طولانی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۰۳ تير ۱۴۰۲
چوب خدا صدا نداره پوتین خان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۰۳ تير ۱۴۰۲
روسیه به فنا رفت پوتین خداحافظ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۰۳ تير ۱۴۰۲
پس حقیقت ضد حمله اکراین و غرب این بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۰۳ تير ۱۴۰۲
به ما چه
انشالله که غرب وحشی به جون هم بیفتن و از روی زمین محو بشن تماما
هر چه آفریقا و آسیا میکشند از این وحشی های بی هویته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۰۳ تير ۱۴۰۲
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۴۶ ۰۳ تير ۱۴۰۲
روسیه مورد خیانت واگنر واقع شد. اما توان مقابله ی محکم دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۰۳ تير ۱۴۰۲
کاش در ایران آن عده که شواهد تاریخی نماد دشمنی روسیه با ایران ارائه میدانند همه تاریخ و دشمنی ها بی پایان بریتانیای قدیم و بریتانیای جدید (آمریکا) را هم دیده و مطالعه کنند و تحلیل کنند بریتانیا و با خیانت وزرا و پادشاهان گماشته اش خاک ایران را بیشتر تجزیه کردند یا تزارهای روسی
هنوز صدای تجزیه طلبی از بلندگوی BBC و VOA و رادیو فردا و اکثر رسانهای فارسی اروپایی و امریکایی قطع نشده گویا این عده در داخل خودشان را به خواب زده اند
پیروزی ناتو در اوکراین برای هر رژیمی در ایران یک خطر امنیتی و نتیجه اش بی ثباتی اقتصادی و... است همانطور که آمریکا هزاران مایل دورتر برای منافع اش اوکراین رو نابود کرد قطعا در نابودی ایران به هر بهانه ای که شده تردید نمی کند یقینا درگیری برای کشورهایی که از نظر جغرافیا نزدیک هم هستند نفعی برای هیچ یک از آن کشورها ندارد
Iran (Islamic Republic of)
soheil
۱۸:۰۸ ۰۳ تير ۱۴۰۲
روسیه نباید اغز گر جنگ میشد و حالا که اغاز گر جنگ شده باید تاوانش رو هم پس بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۰۳ تير ۱۴۰۲
عاقبت اینها بصورت فجیع نابود خواهند شد یه گله محدودی که تشنه و دنبال قدرت و حکومت هستند اینها مهین پرست بودند خط مقدم جنگ رو ترک نکرده و توصیه حساب موکول بعد یا از مجاری صحیح پیگیر میشدند و ترک رزم میکردند.از اینجور یاغیان تو کشورها زیاد هستند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۲۳ ۰۳ تير ۱۴۰۲
دعوا زرگری هست اینها میخوان از غرب سلاح بگیرند و سال ها بعد اوکراین را بمباران کنند
واگنر همون پوتین و کا گ ب هست

واگنر دقیقا مثل شورشی های کرد در کردستان ایران بود که با کردستان عراق متحد شدند و با سپاه علیه صدام جنگیدند

شورش ساختگی برای جلوگیری از حمله احتمالی اوکراین
Iran (Islamic Republic of)
محسن35
۱۷:۰۸ ۰۳ تير ۱۴۰۲
من نمیفهمم چرا شماها از به هم خوردن روسیه خوشحال شدید؟ حداقلش بگیم ظاهری هم باشه، منافع مشترک با ما داره و خیلی جاها تو این 40 سال طرف ما رو گرفت. مشکل شما دقیقا با چیه؟ جنگ اکراین اگر اتفاق نمیفتاد اوضاع برای ایران بدتر میشد قطعا و الآن ناتو تا مرزهای ما رسیده بودن. این هم میگذره. ضربه خوردن روسیه هیچ نفعی برای ما نداره بلکه برعکس ضرر زیادی داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۰۳ تير ۱۴۰۲
چه جالب ما این 40 سال کمتر جایی دیدیم که روسیه طرف ما را بگیره تو جنگ که به عراق اسلحه میداد نه به ایران بسیاری از مواقع علیه ایران و تحریم ایران در سازمان ملل رای داده وقتی نفت ایران تحریم شد سهم بازار نفت وگاز ایران را گرفت کمبود نفت ایران در بازار تاثیری نذاشت و قیمت نفت پایین اومد .......
Iran (Islamic Republic of)
عرفان
۲۰:۱۷ ۰۳ تير ۱۴۰۲
داش ناتو ۶۰ساله به مرزای ما رسیده(ترکیه)
Iran (Islamic Republic of)
آشتیانی
۱۷:۰۷ ۰۳ تير ۱۴۰۲
نظرات را که می‌خوانم میفهمم یکی از دلایل شکست براندازان نظام، اشتباه محاسباتی همیشگی آنان است.
در مورد بشار اسد هم خیلی حرف ها زده می‌شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۸ ۰۵ تير ۱۴۰۲
گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۰۳ تير ۱۴۰۲
نصر من الله و فتح قریب. ان شالله به زودی روسیه تجزیه میشه و مناطق مسلمان نشینش به امپراطوری نوین عثمانی ملحق میشن :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۰۳ تير ۱۴۰۲
بعد یهو اردوغان از خواب بیدار می‌شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۰۳ تير ۱۴۰۲
امپراطوری عثمانی برپا نمیشود مردم دنیا رو به جلو میرن نه عقب دوران امپراطوری تمام شده الان قانون ملاک است قوانین که مردم به آرامش امنیت و رفاه برسانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۰۳ تير ۱۴۰۲
وقتی می‌بینید یه رییس‌جمهور با این آرامش داره تهدید می کنه پس مطمین باشید فکر اینجاشم کرده بود بقول ترامپ هیچکس و هیچ کشوری نمیتونه پوتین رو به زمین بزنه اصلا به حرف زدن رییس وانگر نگاه کنید میترسه اسم پوتین رو به زبون بیاره سیاستمدار یعنی پوتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۰۳ تير ۱۴۰۲
بازی خود پوتینه
مثل بازی چند سال پیش اردغان...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۰۳ تير ۱۴۰۲
ان شاالله پوتین به درک واصل میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۰۳ تير ۱۴۰۲
تا الان که دلار به درک واصل شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۰۳ تير ۱۴۰۲
این یارو که میخاست اکراین رو بگیره.....چیشد پس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۰۳ تير ۱۴۰۲
و ناگهان چه زود دیر میشود.....
حکومت ها با کفر میمونن اما با ظلم نه......دیکتاتور ها مغلوبین تاریخند
Germany
ناشناس
۱۴:۳۸ ۰۳ تير ۱۴۰۲
امريكا و انگليس پشت پرده طرح كودتا و ناارامي نظامي امنيتي بر عليه پوتين و همزمان طرح پيشروي نيروهاي دلقك اوكرايني.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۰۳ تير ۱۴۰۲
خندم‌میگیره‌فقط‌از‌اونایی‌که‌طرف‌قوم‌لوط‌رو‌میگیرن‌‌شیطان‌تمام‌زورشو‌اورده‌وسط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۰۳ تير ۱۴۰۲
روسیه شکست بخورد چین و ایران هم در وضعیت بدی قرار خواهند گرفت. و این اصلا برای منافع ملی ما خوب نیست.
Iran (Islamic Republic of)
soheil
۱۷:۵۰ ۰۳ تير ۱۴۰۲
نگو منافع ما جمع نبند مردم رو منافع اقا زاده ها به خطر میفته درسته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۰۳ تير ۱۴۰۲
پوتین به پایان سلام کن
Iran (Islamic Republic of)
سید حسن
۱۳:۲۱ ۰۳ تير ۱۴۰۲
اندکی صبر سحر نزدیک است
پوتین جنایتکار به جهنم خوش آمدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۰۳ تير ۱۴۰۲
داره دست و پا میزنه سلطه دلار از منطقه کم نشه.
Iran (Islamic Republic of)
soheil
۱۳:۱۷ ۰۳ تير ۱۴۰۲
مرگ بر روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۰۳ تير ۱۴۰۲
مردم روسیه با دولتون باشید تا پیروز شوید به حرف این گروه واگنر خیانت کار نکنید اگر کشورتان را می خواهید حتما امریکا این گروه را در این اوضاع همراهی می کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۰۳ تير ۱۴۰۲
باشه باشه الان مردم روسیه منتظر سخنرانی تو بودن امدن اینجا پیام تو رو خوندن و تحت تاثیر قرار گرفته و با چشمانی اشکبار میرن علیه واگنر متحد میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۰۳ تير ۱۴۰۲
خوب ببینیم این جنگ به کل اروپا کشیده میشه یا نه اگر به همینجا ختم بشه که فایده نداره امیدوارم روزی رو ببینم که اروپا در آتش خیانت و خباثت و جنایتی که در حق مردم خاور میانه روا داشته بسوزد خدا کنه پوتین تسلیم نشه و باقدرت جلوی اینا وایسه من طرفدار پوتین نیستم چون اگر شکست بخوره کار تمومه باید پای ناتو هم بیاد وسط نباید از این آسیب بزرگ و از رنج جنگ بی بهره بمونند باید هزینه های وحشتناک جنگ رو همشون بپردازند باید سالها این جنگ ادامه پیدا کنه ، 100 ساله کشورهای خاور میانه اول از هر گونه اموزش دور نگه داشته شدند چون بر بستر جهل مردم همه کاری میشه کرد هر فرد و گروهی که برای آموزش مردم به پا خواستند در نطفه خفه شدند هزاران عالم و دانشمند و روشنفکر و جامعه شناس این مناطق یا مستقیم توسط جاسوسانشون یا توسط دست نشانده هاشون در خاموشی کشته شدند دوم در بستر جهل با نیرنگ انگلیس جنگهای قومیتی و مذهبی بینشون رواج پیدا کرد و حاصل سالها تلاش جاسوسان اروپایی شد امروز مردم این منطقه تنها راه انتقام از این لجنزار فتنه اینه که این جنگ دامان همشونو بگیره ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۰۳ تير ۱۴۰۲
این درسته اما جهل مردم منطقه هم تموم نمیشه خود مردم هم مقصرند
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۱۸:۲۱ ۰۳ تير ۱۴۰۲
پوتین قبل از ریاست جمهوری افسر ارشد سازمان اطلاعاتی روسیه بود. یک مرد کار بلد و سیاستمداری حرفه ای.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۳ تير ۱۴۰۲
واگنر عمون داعش داخلیه که شک نکنید امریکا و اتحادیه اروپا و بخصوص اوکران اینجور سرکشش کردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۰۴ تير ۱۴۰۲
اشبباه منفی دادم مثبتم
Iran (Islamic Republic of)
فراموشکار
۱۲:۱۹ ۰۳ تير ۱۴۰۲
فقط تنش هایی؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۳ تير ۱۴۰۲
نیروهای خودسر = خطرناکتر از دشمن
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۱۸:۱۷ ۰۳ تير ۱۴۰۲
بسیار درست
Iran (Islamic Republic of)
علی حسینی
۱۲:۰۷ ۰۳ تير ۱۴۰۲
چ‌زود آه مردم مظلوم اکراین دامن این جنایتکار رو گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۰۳ تير ۱۴۰۲
پوتین در هدایت دیگر نیروها هم در ادامه جنگ به مشکل برمیخورد همیشه در دفاع همه متحدند ولی در حمله اراده و انگیزه کافی وجود ندارد مخصوصا با دفاع محکم برخورد کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۰۳ تير ۱۴۰۲
خون زنان و کودکان بیگناه اکراین دامن این پوتین ملعون را خواهد گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۰۴ تير ۱۴۰۲
روسیه با زنان وکودکان کاری ندارد
Germany
ناشناس
۱۱:۵۸ ۰۳ تير ۱۴۰۲
پوتین با جنگ اوکراین گور خودش رو کند الان وقتشه ارتش اوکراین با گروه چریکی واگنر متحد بشند برای تصرف خاک روسیه و تبدیل روسیه به شوروی متلاشی شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۰۳ تير ۱۴۰۲
من کاری ندارم که چی به چی هیت.اصلا به من ربطی نداره.فقط از خدا میخوام این اتفاقات رو معیشت و زندگی ما ایرانی ها تاثیر مستقیم و غیر مستقیم نگذاره.بخدا دیگه داریم از مشکلات کم میاریم.گرانی دیگه از حد گذشته.من یکی دیگه دارم پیش خانواده ام کم میارم.دهه شصتی هستم با مدرک فوق لیسانس روانشناسی دارم کار نقاشی ساختمان میکنم.اونم ۳روز کار هست ۵روز نه.دخل و خرج باهم نمیخونه
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۱۸:۱۷ ۰۳ تير ۱۴۰۲
استاد ، کار ننگ و شرم نیست.
و به خاطر خیانت های عده ای منافق نفوذی ، همه ی ما به این دردسرها دچار شدیم. فقط شما نیستید.
یک مثال ژاپنی : می خوای موفق باشی؟ یا اولین باش یا بهترین
با آرزوی موفقیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۰۳ تير ۱۴۰۲
ببین چقدر غرب لیس ما داریم که حتی حاضرن منافع کشورمون به خطر بیفته ولی روسیه شکست بخوره. ولی خواب دیدین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۰۳ تير ۱۴۰۲
انشالله نابودی. پوتین فاشیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۰۳ تير ۱۴۰۲
فاشیست از القابی که برای غربی ها استفاده میشه

امیکا وغرب نابوده
Germany
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۳ تير ۱۴۰۲
بالاخره کودتا شد آقایون شرقگدای پوتین پرست اینم از عاقبت روسیه جنایتکار و متجاوز ،الان وقتشه ارتش اوکراین به کمک گروه کماندویی واگنر بیاد برای تصرف روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۰۳ تير ۱۴۰۲
قصد پوتین از وارد شدن به جنگ محافظت از تمامیت ارضی وطنش بوده حتی اگه شکست هم بخوره تو قلب و یاد مردمش به نیکی یاد میشه شما دارید تعصبی حرف میزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۰۴ تير ۱۴۰۲
به چند ساعت نکشید جمع شد
خورد تو ذوقت نه ؟؟؟؟
United States of America
ناشناس
۱۱:۴۱ ۰۳ تير ۱۴۰۲
عمو پوتین از چاله در نیومده افتاد تو چاه…البته پایان کار همه دیکتاتورها و جنگ افروز ها مثل صدامه
United States of America
ناشناس
۱۱:۴۱ ۰۳ تير ۱۴۰۲
عمو پوتین از چاله در نیومده افتاد تو چاه…البته پایان کار همه دیکتاتورها و جنگ افروز ها مثل صدامه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۰۳ تير ۱۴۰۲
خب میشه بگی کدوم کشور به صدام بمب شیمیایی داد که بریزه روی سر رزمنده ها و ملت ایران؟ کدوم کشور هواپیمای میراژ داد به صدام؟ کدوم کشور برای صدام سکوهای نفتی ایران رو منفجر کرد؟ اگه واقعاً ایرانی هستید به این سوال ها جواب بده.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۱:۳۶ ۰۳ تير ۱۴۰۲
ممکنه با تسلیحات بروند طرف اکراین ،،،پیروز نمیشوند ولی مشکلات داره ،ضد حمله ۷مین بود ،اکراین از طرف روسها واگنر را زده شاید هم غربیها . و حالا میندازند تقصیر ارتش ،شاید هم مزدور روسی داخل ارتش ،
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۱:۲۹ ۰۳ تير ۱۴۰۲
همون بار اول که اعتراض کرد باید محاکمه میشد ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۰۳ تير ۱۴۰۲
سه روز شد دو سال روسیه گیر کرد تو گور خودش حالا ایران باید خسارت اوکراین رو بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۰۳ تير ۱۴۰۲
چرند نگو مزدور غربگدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۰۳ تير ۱۴۰۲
پوتین در باتلاق اوکراین خفه خواهد شد و این درس عبرتی برای زورگویان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۰۳ تير ۱۴۰۲
الکی جو سازی نکنید
این جنگ حالا حالا ادامه داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۰۳ تير ۱۴۰۲
از جنگ داخلی در روسیه بسیییاررر خوشحال میشیم
Sweden
ناشناس
۱۱:۱۸ ۰۳ تير ۱۴۰۲
امریکا از اوکراین حمایت کرد اینم نتیجه اش
Sweden
ناشناس
۱۱:۱۸ ۰۳ تير ۱۴۰۲
امریکا از اوکراین حمایت کرد اینم نتیجه اش
Sweden
ناشناس
۱۱:۱۸ ۰۳ تير ۱۴۰۲
امریکا از اوکراین حمایت کرد اینم نتیجه اش
France
ناشناس
۱۱:۱۸ ۰۳ تير ۱۴۰۲
مرگ بر روسیه خبیث وکثیف
Sweden
ناشناس
۱۱:۱۸ ۰۳ تير ۱۴۰۲
امریکا از اوکراین حمایت کرد اینم نتیجه اش
France
ناشناس
۱۱:۱۸ ۰۳ تير ۱۴۰۲
مرگ بر روسیه خبیث وکثیف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۰۳ تير ۱۴۰۲
و امریکای کثیف وخبیس
France
ناشناس
۱۱:۱۷ ۰۳ تير ۱۴۰۲
مرگ بر روسیه خبیث وکثیف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۰۳ تير ۱۴۰۲
مرگ بر دوتاشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۰۳ تير ۱۴۰۲
معمولا وقتی غربی ها در نبرد مستقیم شکست می خورند و کاری از پیش نمی برن ،روی به ایجاد تفرقه و درگیری داخلی در طرف مقابل می کنند،توی این چند هفته نیروهای اوکراینی تلفات زیادی دادن و عملا ضدحمله آنها با شکست مواجه شد در نتیجه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۰۳ تير ۱۴۰۲
پیروزی ناتو در اوکراین برای هر رژیمی در ایران یک خطر امنیتی و به دنبالش بی ثباتی اقتصادی را خواهد داشت همانطور که آمریکا هزاران مایل دورتر برای منافع امنیتی اش اوکراین رو نابود کرد قطعا در نابودی ایران به هر بهانه ای تردید نخواهد کرد یقینا درگیری نظامی برای کشورهایی که از نظر جغرافیا نزدیک هم هستند نفعی برای هیچ یک از آنها ندارد
ای کاش در ایران ان عده که تاریخ را منبع گواهی خود برای دشمنی بار روسیه میدانند همه تاریخ و دشمنی بریتانیای قدیم و بریتانیای جدید (امریکا) را هم ببیند مطالعه کنند و این سوال را برای خودشان تحلیل کنند که آیا برینانیا و پادشاهان (بخوانید نوکرانان داخلی)خاک ایران را بیشتر تجزیه کردند یا تزارهاس روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۰۳ تير ۱۴۰۲
دمت گرم حرف حساب زدی
ولی کو گوش شنوا و مغزی که کار کنه
یک عده فقط چرندیات بعضی از خودفروختها رو بلغور میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۰۳ تير ۱۴۰۲
گروه واگنر گروه تروریستی که در سودان هم حضور داره و زیر نظر روسیه هستش حالا خبرگزاری ما نوشته ارتش واگنر اخه از حمایت روسیه چی نصیبمون شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۰۳ تير ۱۴۰۲
روسیاهی :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۰۳ تير ۱۴۰۲
اخه روسیه اربابشونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۰۳ تير ۱۴۰۲
درگیری واگنرها در روسیه یه مسئله داخلی است و تحت تاثیر قرار گرفتن واگنرها بخصوص فرمانده اونا توسط سازمانهای جاسوسی غربی احتمالش زیاده ولی جنگ اوکراین و روسیه مقصر اصلیش غرب و بخصوص امریکا است که با تجاوز و گسترش ناتو به شرق باعث این جنایات شدند و نوکران اونها تو اوکراین .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۰۳ تير ۱۴۰۲
وانگرها دلار آمریکایی گرفتن کودتا کنن .. مثل روز روشنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۰۳ تير ۱۴۰۲
کم کم پوتین هم به سر نوشت دیگر دیکتاتورهای ترسو دچار خواهد شد. هر جند که این گروه جنایتکار دست اموز روسها هم خود بدتر از پوتین هستند و این مردم روسیه هستند که در صورت تمایل می توانند ریشه استبداد را در مسکو بخشکانند . بالاخره این سگ ها هم پاچه صاحبشون رو گرفتند عین طالبان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۰۳ تير ۱۴۰۲
بعد میشه بگی دیکتاتورهای آمریکایی و غربی کی سرنگون میشن ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۰۳ تير ۱۴۰۲
روسیه متجاوز الان دچار اختلاف شده که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۰۳ تير ۱۴۰۲
مرگ بر پوتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۰۳ تير ۱۴۰۲
مرگ بر رئیس قوم لوط آمریکا و غرب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۰۳ تير ۱۴۰۲
پوتین برای نجات مملکت خودش از ناتو وارد جنگ شد و اینکه برای من ارزشمنده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۰۳ تير ۱۴۰۲
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۰۳ تير ۱۴۰۲
خب باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۰۳ تير ۱۴۰۲
واسه پوتین هم مهمه که واسه تو مهم باشه از ما گفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۰۳ تير ۱۴۰۲
به ۱۰:۱۲
آفرین ... دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۰۳ تير ۱۴۰۲
۴۴ سال با چندین گروه چند ملیتی همکاری میکنیم ،در یک سنگر خون داده ایم، یک بار نوک تفنگ هایمان سمت هم نیامده
از ترکیه و امارات تا آمریکا و روسیه ،هرکدام سراغ ایده گروه مردمی یا ارتش خصوصی رفته اند به مشکل خورده اند
باید نعمت مقاومت و یارانی که این چنین مردانه هم قسم شده اند را شکرکرد
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۱۷:۵۹ ۰۳ تير ۱۴۰۲
از این که ایرانی ، حلال زاده و مسلمان پیرو مذهب شیعه هستیم خدا را شاکریم.
ما ملت امام حسینیم.
اتحاد جبهه ی مقاومت اسلامی را مدیون خون شهیدان و مخصوصا شهید سپبهد قاسم سلیمانی هستیم.
بیچارگی و استیصال جنود شیطان (غرب و یهود) به خاطر خیانت و خوی درندگی شان است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۰۳ تير ۱۴۰۲
به امید روزی که روسیه و انگلیس از صفحه روزگار محو بشوند.
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۰:۰۰ ۰۳ تير ۱۴۰۲
امروزهمتون مهمون من وای جی
میوه شیرنی ؛بایدجشن گرفت
روسیه نابودشد********
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۰۳ تير ۱۴۰۲
بعد اون روزی که روسیه نابود شد و ناتو شد همسایه ت و دار و ندارتو ناموستو به یغما برد بازم میای شیرینی بدی و پای کوبی کنی

عجب ابلهی هستی تو

بخدا این مغز گذاشتن برای فکر کردن ی کم کار بکش ازش نمیمیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۰۴ تير ۱۴۰۲
16:24
آخه ناتو چیکار داره به ناموس تو؟
چرا همه چیزو ناموسی میکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۴ تير ۱۴۰۲
به ۱۶:۲۴
مگه بد گفته ؟؟؟
تو مثل اینکه کلا پرتی نه ؟؟؟
میشه بگی جنگ روسیه و اکراین سر چیه و چرا کشورهای منطقه چراغ خاموش از روسیه حمایت میکنن
نمیدونی بدون
سر اینکه اکراین قرار بود عضو ناتو بشه و هم مرز روسیه و روسیه این خطر مطلق دید برای کشور خودش و کل منطقه آسیا
و اگر روسیه از هم بپاشه علاوه بر روسیه تمام کشورهای همسایه روسیه هم میره زیر یوق غرب بعد به نظرت کی میاد همسایت مبشه ؟؟
به نظرت چرا ایران و چین و کشورهای منطقه پشت روسیه در اومدن؟؟ به نظرت بی کار بودن ؟؟ یا دنبال هم بازی میگشتن یک قول دو قول بازی کنن؟؟

بخدا مغز گذاشتن برای فکر کردن و تجزیه و تحلیل کردن
ی کم فشار بیار به مغزت شاید متوجه شدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۰۳ تير ۱۴۰۲
ترسیدنااااااااااااااااااااااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۰۳ تير ۱۴۰۲
واگنر ها برای حذف زلنسکی و پوتین در اراضی اشغالی بهترین گزینه برای غرب جهت یه گروه که این جنگ به نفع غرب تعادل برسونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۰۳ تير ۱۴۰۲
غرب به علت شکست درجنگ اوکراین بهترین گزینه را استفاده از مخالفین در داخل روسیه دید همچنان که در بیشتر کشورها مثل کشور خودمون بهترین گزینه را ايجاد اغتشاشات داخلی میدونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۰۳ تير ۱۴۰۲
گروه واگنر دنبال کودتا علیه روسیه هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۰۳ تير ۱۴۰۲
دقیقا ... وعده دلارای آمریکایی رو گرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۰۳ تير ۱۴۰۲
شیاطین مثل پوتین به قعر جهننم میروند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۰۳ تير ۱۴۰۲
ترامپ دیوانه چی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۰۳ تير ۱۴۰۲
عجب شیطان شناسی هستی پس این آمریکای جنایتکار و پلید اسمش چی میشه؟!
Germany
ناشناس
۱۱:۰۵ ۰۳ تير ۱۴۰۲
دیکتاتور ها و مغرور ها محکوم به نابودی و لعنت هستند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۰۳ تير ۱۴۰۲
شیاطین آمریکایی و اروپایی چطور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۰۳ تير ۱۴۰۲
اگر بی طرفی در مورد شیطانهای غربی و آمریکایی هم نظر بده یا آنها به چشم شما غرب گداها فرشته هستند.
Germany
ناشناس
۰۹:۲۵ ۰۳ تير ۱۴۰۲
روسیه خیلی خیانت کرده در حق ایران.حقشه دچار جنگ داخلی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۰۳ تير ۱۴۰۲
در اول اين صف امريكا و انكليس مكار هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۰۳ تير ۱۴۰۲
خخ اگه حساب کنیم همه کشورها از جمله فرانسه انگلیس وآمریکا وکشورهای عربی در حق ما ظلم کردند مخصوصا انگلیس ببیند با عث چه فجایعی در ايران شد حتی تا به امروز هم فتنه هاش ادامه داره نمونه اش اغتشاشات اخیر ولی هنوز دلبستگی به غرب در همه جا خائنین داره
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۰:۵۱ ۰۳ تير ۱۴۰۲
هیچ کشوری توی دنیا دلش به حال کشور دیگه ایی نسوخته و روسیه ام از این قائله مستثنی نیست .اگه اینقدر به تاریخ علاقه کندی برو درست و درمون تاریخ رو بخون تا بفهمی چه کشورهایی بیشتر به ایران خیانت کردن .نه روسیه کشور دوست ماست و نه کشورهای غربی و اروپایی به همه این کشورها فقط و فقط تا زمانی باید صمیمانه برخورد کرد که منفعت ملی ما رو تأمین می‌کنن ولا غیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۰۳ تير ۱۴۰۲
عجب پس آمریکا نبود روسیه بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۰۳ تير ۱۴۰۲
انگلیس چی، درحق ایران خیانت نکرده؟ با ایجاد قحطی مصنوعی در ایران نزدیک به ۵۰درصد مردم از دنیا رفتند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۰۳ تير ۱۴۰۲
گروه واگنر قاتل ها و دزدان و متجاوزانی هستند که به علت جنایت های خود در روسیه محکوم به زندان های طولانی شده بودند و با بزرگواری پوتین از زندان آزاد شدند. حالا نمک خوردند و نمکدان شکستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۰۳ تير ۱۴۰۲
یعنی پوتین طرفدار قاتل و دزد متجاوز بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۰۳ تير ۱۴۰۲
بدبخت بیچاره برو گوگل سرچ کن تا بفهمی واگنر چه کاری کرده تحت حمایت روسیه بوده
Georgia
ناشناس
۰۸:۵۰ ۰۳ تير ۱۴۰۲
قبری بود که پوتین برای خودش کنده بود. نوش جونش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۰۳ تير ۱۴۰۲
این قبر برای آمریکای جنایتکار و زلنسکی دلقک و غربگدایان است حالا می بینید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۰۳ تير ۱۴۰۲
دست پلیدامریکادرهمه جامشهوداست مردم دنیابایدمرگ برامریکاراعملی کنند
Georgia
ناشناس
۰۸:۵۱ ۰۳ تير ۱۴۰۲
بلهههههههههه ، درست میفرمایید شما. خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۰۳ تير ۱۴۰۲
روسیه پیروز است
به امید شکست سریع شورشیان جنایتکار واگنر و دلقک پلاستیکی شکست خورده اوکراین همین طور بایدن مفنگی
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
مرگ بر روسیه
۱۱:۲۵ ۰۳ تير ۱۴۰۲
مرگ بر روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۰۳ تير ۱۴۰۲
پوتین دوست کمونیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۰۳ تير ۱۴۰۲
قبلاً می گفتین شرق و غرب نابود است باز جای شکرش باقیه یک دنده معکوس کشیدین میگید غرب نابود است. تا صبح خیلی مونده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۳ تير ۱۴۰۲
ابر قدرت شرق تکه تکه نشد احمق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۰۳ تير ۱۴۰۲
تا دو ماه پیش مرگ بر عربستان سعودی میگفتید و حالا فرش قرمز واسه وزیرشان پهن کردید. پس هیچوقت دنیا را سیاه و سفید نبین. که دشمنان دیروز ممکنه دوستان امروز بشند و برعکس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۰۳ تير ۱۴۰۲
یکی گفته مرگ بر روسیه، حالا اگه به یه کشور دیگه مثلا انگلیس مرگ بگی این آقا پدر خودشو در میاره!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۰۳ تير ۱۴۰۲
هر کسی طرفداری از روس کرد بگوید مرگ بر روسیه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۲۱ ۰۳ تير ۱۴۰۲
روسیه پیروز است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۰۴ تير ۱۴۰۲
روسیه در یک روز پیروز شد
حالا دهنتون رو ببندید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۰۳ تير ۱۴۰۲
حال فکر کنم روسیه هم مثل اوکراین تبدیل به ویرانه شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۰۳ تير ۱۴۰۲
قبلا در مورد ایران هم میگفتید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۰۴ تير ۱۴۰۲
روسیه پیروز و سالم ماند
ولی واگنر شکست خورد و منهدم شد
دماغ سوخته خریداریم
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۰۸:۴۱ ۰۳ تير ۱۴۰۲
قطعا آمریکا و غرب در میدان جنگ کم آورده اند و با این کارها سعی در تضعیف ارتش روسیه دارند.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۴۰ ۰۳ تير ۱۴۰۲
داداش اونی که خواب میشه بیدار کرد
ولی کسی مثل تو که خودش به خواب زده هیچ وقت نمیشه بیدارش کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۰۳ تير ۱۴۰۲
دمت گرم شاهرخ

امریکا نقشه کودتا کشیده ولی نه پوتین شناخته نه مردم روسیه رو

وانگرا هم هر چقدر حرفه ای و کار کشته همین اول کار باخت دادن

مردم روسیه وطن پرستن و طرفدار سر سخت پوتین

وانگرا گند زدن
Iran (Islamic Republic of)
آشتیانی
۱۷:۰۳ ۰۳ تير ۱۴۰۲
حسین جان شما مث اینکه خوابت از بقیه سنگین تره…
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۰۳ تير ۱۴۰۲
آقا شاهرخ شما درست گفتی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۰۳ تير ۱۴۰۲
جنگ اکراین درست نبود،مثل شوروی نشود صلوات
Iran (Islamic Republic of)
فاتح
۱۳:۲۴ ۰۳ تير ۱۴۰۲
ان شاءالله بدتر از شوروی میشه
Iran (Islamic Republic of)
اما حقیقت
۰۸:۲۶ ۰۳ تير ۱۴۰۲
واگنر حرام لقمه شورشی فقط با 30 هزار سرباز و امکانات کم و محدود میخواد چه غلطی داشته باشه؟ با این آشوب و فتنه فقط باعث ضربه به وجهه و اقتصاد روسیه خواهد بود و شاید هم مثل سوریه ویرانی هایی حاصل شود
روسیه یک شهر یا یک روستای کوچیک نیست که فکر کنید فقط با چند هزار نفر می‌توانید آن را تصرف کنید
روسیه صدها هزار سرباز و هزاران جنگ افزار و سلاح نوین داره و 100 درصد شکست این گروه شورشی جنگ آسانی است

از طرفی تمام فرماندهان نظامی روسیه هم حمایت خودشون رو از پوتین اعلام داشتند
امروز صبح هم که جنگنده ها و بالگرد های روسی به کاروان های واگنر حمله ور شدند

واگنر نهایت یک ماهه متلاشی و نابود خواهد شد
Armenia
ناشناس
۰۸:۳۲ ۰۳ تير ۱۴۰۲
ترسیدی ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۰۳ تير ۱۴۰۲
دوست عزیز احساساتی! با یه سرچ ساده در گوگل میتونی میزان تاثیر واگنرها در تصرفات بخش های مختلف اکراین رو پیدا کنی! نقش واگنرها در این تصرفات از ارتش روسیه بیشتر بوده! واگنرها کماندوهای فوق حرفه ای و آموزش دیده هستند ولی حجم زیادی از افراد ارتش رو سربازان و نیروهای کم آموزش دیده تشکیل میدن. اگرچه احتمال شکست واگنرها بیشتره ولی ضربه ای ک روسیه از این اتفاق خورد قابل جبران نیست و احتمال شکست نهایی روسیه بیشتر شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۰۳ تير ۱۴۰۲
گروه واگنر با در اختیار داشتن جنگ افزار هسته‌ای که در جنوب روسیه مستقر شده بود و حالا در اختیار گروه واگنر هست خیلی خطرناک می باشد ضمنا فقط گروه واگر نیست گروههای دیگر قدرت در روسیه هستند که دیگر در اختیار پوتین و کنترل او نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۰۳ تير ۱۴۰۲
اخوی خود روسا اینجوری که تو داغ کردی غیرتی نشدن؛ چه خبرته؟!!! :)))))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۰۳ تير ۱۴۰۲
اها میدونی با چی با ایمان به خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۰۳ تير ۱۴۰۲
شوروی هم با اون همه تسلیحات و موشک هسته ای و جنگ افزار و.... صد تیکه شد
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۱۷:۴۳ ۰۳ تير ۱۴۰۲
رد پای خیانت
این بار توسل به مزدوران اجاره ای نیابتی
رسم حالی بدتر از منافقین ایران ، رانده شده از روسیه و درمانده از پناهندگی به آغوش غرب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۰۳ تير ۱۴۰۲
حقیقت ، ایول و دمت گرم. بعضیا روسیه رو دست کم گرفتن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۰۴ تير ۱۴۰۲
پیامتون درست بود
واگنر یک روزه نابود شد احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۰۳ تير ۱۴۰۲
سوریه جدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۰۳ تير ۱۴۰۲
مزدوران آمریکا از قبیل گروهک واگنر کوچکتر از آن هستند که بتوانند لطمه ای به اقتدار روسیه بزنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۰۳ تير ۱۴۰۲
خوشگل گروه واگنر خودش غیر مستقیم متعلق به ارتش روسیه هست چیزی شبیه به نیروهای بلک واتر امریکا بعد تو میگی مزدور امریکاس؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۰۳ تير ۱۴۰۲
خیلی فشارامده به پسران پوتین اشتباهی ادرس میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۰۳ تير ۱۴۰۲
دوتا گروه روس به هم خوردن - آمریکا چه ربطی داره!!!!!!!
البته سیاست پدر مادر نداره
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۰:۱۷ ۰۳ تير ۱۴۰۲
داداش قبل اینکه حرف بزنی سرچ بزن
واگنر خودش گروه مزدور روسیه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۰۳ تير ۱۴۰۲
ناشناس ۸:۵۰ بعدا معلوم میشه هرجا کوچکترین خیانتی نسبت به مملکت اتفاق بیفتد رد پای این جنایتکاران بخصوص آمریکای جنایتکار در آنجا پیداست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۰۳ تير ۱۴۰۲
خخخخخخ
پسران آمریکا ناراحت نشن
Iran (Islamic Republic of)
منطق
۱۱:۲۲ ۰۳ تير ۱۴۰۲
پاچه خواری روسیه عاقبت نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۰۳ تير ۱۴۰۲
برو کمک پوتین جونت بزدل ترسو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۰۳ تير ۱۴۰۲
امریکا تو زمین بازی باخت داده داره دلار خرج میکنه برای یک کودتا

این هر کسی که یک کمی مغز و عقل داشته باشه میفهمه

البته روسیه رو با اکراینی که با کودتا دلقک آورد سر کار اشتباه گرفته

نه پوتین شناختن نه مردم روسیه رو :-)))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۰۳ تير ۱۴۰۲
آنقدر سنگ روس به سینه نزن خدا بکشت ما نه شرقی و نه غربییم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۰۳ تير ۱۴۰۲
گروه واگنر جرأت حمله به روسیه را ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۰۳ تير ۱۴۰۲
این هم نقشه جدیدغربی هاست اونا اوکراینی ها رو که هم زبون روس ها هستند با لباس های فریب و ترفند نیرو های قالب روس رو به جون هم می خوان بندازن اگه زرنگ باشم روس فکر این رو هم می کنند ... به طور ساده یه ضد حمله میزن و می گن نیرو های خودی شما روزدن ... در صورتی همان نیرو های اوکراینی هستند و ایجاد اختلاف می کنند بین ارتش و نیروی واگنر ...
United States of America
ناشناس
۲۱:۲۹ ۰۳ تير ۱۴۰۲
شما پس بهتر از خود پوتین و لاوروف از اوضاع خبر داذی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۰۳ تير ۱۴۰۲
لعنت به پوتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۰۳ تير ۱۴۰۲
خیلی ببخشید مگه پوتین چیکارت کرده که لعنت میفرستی؟
Iran (Islamic Republic of)
آشتیانی
۱۷:۰۰ ۰۳ تير ۱۴۰۲
در حال حاضر پوتین در برابر غرب ایستاده… پس من از پوتین حمایت می‌کنم.
Iran (Islamic Republic of)
حسن نوتراش
۰۹:۲۵ ۰۴ تير ۱۴۰۲
بی ادب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۰۳ تير ۱۴۰۲
همیشه در سیاست خارجی فقط باید به منافع ملی فکر کرد و تخم مرغها را نباید در یک سبد قرار داد. آمدن و رفتن افراد دست خدا هست معلوم نیست چه کسی می آید و چه کسی می رود.
Ireland
ناشناس
۰۸:۰۰ ۰۳ تير ۱۴۰۲
این بابا طرف غربیاست تا هموطنا و فک و فامیلاش و خائن به ملک و میهن و مردم و ننگ فامیلشونه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۷:۵۰ ۰۳ تير ۱۴۰۲
عالیجناب پوتین دیگه بای باااااااااااااااااااااااااااااای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۰۳ تير ۱۴۰۲
خیلی دست کم گرفتی ...
پس هنوز نشناختی ..
همه حیله و نیرنگ غرب برای یک کودتا .. ولی مردم روسیه رو هنوز نشناختن :-))
( میشه بگی از چی خوشحالی ؟؟ اینکه ناتو بیاد هم مرز کشورت بشه و داشته و نداشته و ناموستو به تاراج ببره خوشحالت کرده ؟؟؟ عجب کودنی هستی )
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۰۳ تير ۱۴۰۲
16:00 بالاتر از سیاهی رنگی نیست. اینایی که میگی 44 ساله داره انجام میشه. نترس نونت قطع بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۰۳ تير ۱۴۰۲
به ۱۸:۰۲
دادا برو بخواب. کابوس دیدی.
Iran (Islamic Republic of)
روزگار
۰۷:۴۶ ۰۳ تير ۱۴۰۲
یه چیزی مثه مجاهدین خلق انداخته شد تو دامن روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۰۳ تير ۱۴۰۲
دوست و متحد ایران در حال فروپاشی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۰۳ تير ۱۴۰۲
دوست ما خدا بوده وهست ...وسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۰۴ تير ۱۴۰۲
20:26
گروهک واگنر متلاشی و منهدم شد و باقی پس مانده های واگنر هم تسلیم شدند
آرزوی فروپاشی رو هم بایدن باید با خودش ببره تو گور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۰ ۰۳ تير ۱۴۰۲
عبرت ها زیادند و عبرت آموزان اندک ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۰۳ تير ۱۴۰۲
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۷:۳۵ ۰۳ تير ۱۴۰۲
عه عه عه پوتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۰۳ تير ۱۴۰۲
به نظرم برای پوتین گودبای پارتی گرفتن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۰۳ تير ۱۴۰۲
باید دید این فرمانده وانگرها چقدر غرب دوشیده که حاضر شد شورش کنه
وعده چند میلیارد دلار بهش دادن که کودتا کنه ؟؟ ...
این بچه ۲ ساله هم میدونه ....
این پریگوژین ابله هم سرشو به باد داد رفت :-)))
آخرین اخبار