ارسال گلوله‌های تانک حاوی اورانیوم ضعیف شده آمریکا به اوکراین

وال استریت ژورنال گزارش داد دولت بایدن از برنامه‌ریزی برای ارسال گلوله‌های تانک آبرامز حاوی اورانیوم تضعیف شده به اوکراین خبر داده است.

آمریکا یکی از بزرگترین حامیان مالی و تسلیحاتی اوکراین از زمان آغاز جنگ این کشور در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ تاکنون بوده است به طوری که میزان این کمک‌ها به بیش از ۷۵ میلیارد دلار رسیده است. با این حال روسیه به مقامات غربی و به ویژه واشنگتن به طور جدی هشدار داده است از ارسال تسلیحات پیشرفته و در راس آن تسلیحات ممنوعه به کی‌یف به طور جدی اجتناب کنند.

به گزارش تل تریدر، مقامات بلندپایه آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود به نشریه وال استریت ژورنال اعلام کردند دولت جو بایدن در حال برنامه‌ریزی به منظور ارسال گلوله‌های توپ حاوی اورانیوم تضعیف شده برای تانک‌های آبرامز اهدایی به ارتش اوکراین است. 

براساس این گزارش، برخی از مقامات کاخ سفید با ابراز نگرانی درباره این اقدام دولت بایدن، از آن مسئله واهمه دارند که این تسلیحات باعث به خطر افتادن سلامتی مردم و محیط زیست در جبهه‌های نبرد و مناطق اوکراین شود. 

با این حال، یک مقام بلندپایه اعلام کرد در حال حاضر هیچ مانع بزرگی در مجهز کردن ارتش اوکراین به این تسلیحات وجود ندارد. 

این نخستین باری نیست که کشور‌های خارجی اقدام به اعطای گلوله‌های تانک حاوی اورانیوم تضعیف شده به اوکراین می‌کنند. در اوایل سال جاری میلادی، دولت انگلیس به طور رسمی اعلام کرد گلوله‌های توپ حاوی اورانیوم تضعیف شده برای تانک‌های چلنجر ۲ اهدایی به اوکراین در اختیار ارتش این کشور قرار داده است.

تاکنون مقامات روسی به گزارش وال استریت ژورنال واکنشی نشان نداده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۰ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
غرب اوکراین را الوده به مواد هسته ای و ازمایشگا های تروریستی بیولوزیک میکند به این ترتیب یک زمین سوخته به درد نخوربرای شرق و اوکراینی ها به جا میگذارد . بازی که دو سر بردش با امریکا و ناتو خواهد بود
آخرین اخبار