اولین استراتژی امنیت ملی آلمان رونمایی خواهد شد

اولین استراتژی امنیت ملی آلمان با هدف یک دید کلی از سیاست خارجی این کشور امروز رونمایی خواهد شد.

دولت اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، قرار است امروز (چهارشنبه) از اولین استراتژی امنیت ملی آلمان رونمایی کند که هدف آن ارائه یک دید کلی از سیاست خارجی این کشور و اطمینان از رویکرد منسجم بین وزارتی به امنیت است.

براساس گزارش رویترز، آلمان در گذشته اسناد سیاستی در رابطه با امنیت داشته است، اما ائتلاف سه جانبه شولتس موافقت کرد که خواهان یک استراتژی جامع‌تر در پیمان خود در نوامبر ۲۰۲۱ است.

 این ایده پس از تهاجم روسیه به اوکراین که وضعیت بد ارتش آلمان، اتکای بیش از حد آلمان به روسیه برای انرژی و حفاظت ناکافی از زیرساخت‌های حیاتی مانند خطوط لوله گاز را آشکار کرد، فوریت جدیدی پیدا کرد.

به گفته تحلیلگران، آلمان در دهه‌های صلح و رفاه پس از پایان جنگ سرد، بسیار از خود راضی بوده است. با این حال، همانطور که شولتس در یک سخنرانی مهم چند روز پس از شروع درگیری میان روسیه و اوکراین گفت، جنگ اوکراین منادی یک Zeitenwende یا چرخش دوران بود و آلمان را ملزم کرد که امنیت را بیشتر در اولویت قرار دهد و بیشتر برای دفاع هزینه کند.

 شولتس گفت آلمان پس از سال‌ها مقاومت در برابر درخواست‌های متحدان ناتو برای انجام این کار، از این پس بیش از ۲ درصد از تولید اقتصادی خود را برای دفاع سرمایه‌گذاری خواهد کرد که انتظار می‌رود در استراتژی امنیت ملی گنجانده شود.

 نیلز اشمید، سخنگوی سیاست خارجی یکی از گروه‌های پارلمانی آلمان، گفت: تهاجم روسیه و تمایلات استبدادی در سایر مناطق جهان مستلزم آن است که ما موضع خود را به شیوه‌ای قوی‌تر نشان دهیم.

 میکو هووتاری، از موسسه مطالعات چین مرکاتور انتظار دارد در این استراتژی زبان انتقادی علیه چین در سطح بین المللی وجود داشته باشد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار