بلاروس: در استفاده از تسلیحات هسته‌ای علیه دشمنانمان تردید نخواهیم کرد

رئیس‌جمهور بلاروس اعلام کرد در صورتی که کشورش مورد تهاجم قرار بگیرد استفاده از تسلیحات هسته‌ای یکی از گزینه‌های روی میز است.

بلاروس تنها متحد اروپایی روسیه در جنگ اوکراین محسوب می‌شود که از خاک خود را در اختیار ارتش این کشور به منظور آغاز عملیات نظامی در اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ قرار داد. با این حال خط و نشان‌های غرب علیه مینسک و خطر بروز جنگ میان ناتو و بلاروس، باعث تصمیم مسکو برای استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی در این کشور شد. اکنون مقامات بلاروس به پشتوانه قدرت بازدارندگی تسلیحات هسته‌ای، خواستار عدم مداخله کشور‌های غربی در امور داخلی کشورشان هستند. 

به گزارش تل تریدر، «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد: «در صورت تهاجم به خاک خود در استفاده از تسلیحات هسته‌ای علیه دشمنان تردیدی به خود راه نخواهیم داد.»

لوکاشنکو که در یک سفر کاری در حاشیه پایتخت این کشور با خبرنگاران سخن می‌گفت، گفت: «حقیقت این است که این روسیه نبود که به دنبال استقرار تسلیحات هسته‌ای در خاک بلاروس بود، بلکه این اقدام به درخواست مینسک انجام شد.»

اظهارات رئیس‌جمهور بلاروس پس از آن مطرح می‌شود که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز اعلام کرد تسلیحات هسته‌ای روسیه هفتم و هشتم ژوئیه در بلاروس مستقر خواهد شد. 

پیش‌تر برخی اندیشمندان غربی از احتمال حمله نظامی لهستان، یکی از اعضای ناتو به بلاروس خبر داده بودند. با این حال روسیه با استقرار تسلیحات هسته‌ای در خاک این کشور باعث ایجاد بازدارندگی لازم برای جلوگیری از هرگونه تخاصم احتمالی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار