سهم ۸۶۰۰ میلیارد ریالی اردبیل از محل بند الف تبصره ۱۸ بودجه کشور

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: سهم استان اردبیل از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور ۸ هزارو ۶۰۰ میلیارد ریال بوده است.

یعثوب نژادمحمد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل گفت: با تلاش مجموعه همکاران و پی گیری‌ها و حمایت‌های مقام عالی استان، در کمتر از ۹ ماه با تشکیل ۴۵ جلسه مدیریتی و تصمیم گیری، با جذب ۱۱۸ درصد، استان اردبیل جزو استان‌های پیشرو در پرداخت تسهیلات از محل بند الف تبصره ۱۸ شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: از مهم‌ترین و موفق‌ترین برنامه‌های دولت و نیز وزارت امور اقتصادی و دارایی در سال ۱۴۰۰، برنامه تولید، اشتغال و کار آفرینی بود که بخشی از این در قالب تسهیلات بند (الف) تبصره (۱۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ لحاظ شده بود.

نژادمحمد افزود: از کل تسهیلات ۳۲۰ هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده، سهم استان اردبیل ۸ هزارو ۶۰۰ میلیارد ریال بود که سهم بخش‌های کشاورزی ۴۶، صنعت ۲۴ و سایر بخش‌ها از جمله گردشگری، حمل ونقل و سایر طرح‌های دانش بنیان، مسکن و ارتباطات حدود ۳۰ درصد بوده است.

او ادامه داد: سهم بخش صنعت از محل بند (الف) تبصره (۱۸) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰، حدود ۲ هزارو ۳۸ میلیارد ریال بوده است که از این مبلغ به تعداد ۲۶ طرح به مبلغ ۲ هزارو ۷۸۰ میلیارد ریال با درصد تحقق ۱۳۶ درصدپرداخت شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل تصریح کرد: سهم ابلاغی بخش کشاورزی ۳ هزارو ۹۷۵ میلیارد ریال بوده است که از این مبلغ به تعداد ۱۴۰ طرح به مبلغ ۳ هزارو ۶۰۱ میلیارد ریال با درصد تحقق ۹۱ درصد پرداخت شده است که با لحاظ طرح‌های در مرحله پرداخت، سهم بخش کشاورزی تقریبا بطور کامل جذب خواهد شد.

نژاد محمد سهم ابلاغی بخش خدمات (گردشگری و سایر) را نیز ۲ هزارو ۵۸۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: از این مبلغ به تعداد هزارو ۵۲ طرح به مبلغ ۳ هزارو ۷۳۱ میلیارد ریال با درصد تحقق ۱۴۵ درصد پرداخت شده است.

او بیان کرد: از کل مبلغ ۱۰ هزارو ۱۱۲ میلیارد ریال جذب شده که ۳۶ درصد در بخش کشاورزی، ۲۷ درصد در بخش صنعت و معدن و ۳۷ درصد در سایر بخش‌ها جذب گردیده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.