مسابقات سراسری تکواندو در اردبیل برگزار می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل از برگزاری مسابقات کشوری تکواندو در قالب "جام صفوی" به میزبانی اردبیل خبر داد.

محمدعلی پهناور گفت: هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو با پیشنهاد مسئولان ورزش استان مبنی بر برگزاری مسابقات کشوری تکواندو به میزبانی اردبیل در قالب جام صفوی موافقت کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل افزود: بر همین اساس قرار شد در سفر خردادماه رئیس فدراسیون به اردبیل تفاهم‌نامه برگزاری این مسابقات با استاندار اردبیل امضاء شود.

"جام صفوی" به نام استان اردبیل ثبت شده و اولین دوره مسابقات این جام در ششم و هفتم اردیبهشت ماه امسال در رشته کشتی فرنگی در سطح بین‌المللی در اردبیل برگزار شد و در سال‌های بعد نیز در استان برگزار خواهد شد.

با مشاهده اراده مسئولان و متولیان ورزش استان اردبیل برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این رویداد ورزشی، علاقه روسای فدراسیون‌های ورزشی برای برگزاری جام صفوی افزایش یافته و هشت فدراسیون کشتی، فوتسال، وزنه‌برداری، بسکتبال، شمشیربازی، مینی گلف، اسب سواری (سوارکاری نمایشی) و دارت برای شرکت در مسابقات بعدی جام صفوی اعلام آمادگی کردند.

در سفر دی ماه سال ۱۴۰۲ کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان به استان اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و دیگر مسئولان استان موضوع برگزاری مسابقات ورزشی در قالب جام صفوی در استان اردبیل را با مطرح کردند و در همان سفر، نماد جام صفوی طی آیینی رونمایی شد.

به گفته مسئولان استان، تثبیت جام صفوی و برگزاری سالانه آن در اردبیل دستاوردهای زیادی برای منطقه در حوزه‌های اجتماعی ، فرهنگی، گردشگری ورزشی و اقتصادی خواهد داشت.

استان اردبیل از مواهب طبیعی، استعدادهای ورزشی، اراده و پشتیبانی دستگاه‌های حاکمیتی و زیرساخت‌های لازم برای میزبانی رقابت‌های جهانی و ملی ورزشی برخوردار است و استعداد کافی برای داشتن صنعت گردشگری ورزشی را دارد.

استان اردبیل با جمعیتی افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است و حدود ۶۰ هزار ورزشکار ساماندهی شده در بیش از ۴۰۰ هیات و ۴۵۳ باشگاه ورزشی در نقاط مختلف استان اردبیل در حال فعالیت هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.