تکمیل قطعات در دست اجرای اردبیل - سرچم نیازمند بیش از ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتبار است

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تکمیل و بهره‌برداری از قطعات در دست اجرای اردبیل - سرچم نیازمند ۱۳ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال اعتبار است.

محبوب حیدری با بیان اینکه توسعه شبکه بزرگراهی در جنوب استان در مسیر ۱۸۷ کیلومتری اردبیل- سرچم در قالب قطعات مختلف در دست اجراست، گفت: انتظار می‌رود با تخصیص و تامین اعتبارات مورد نیاز با کمک و تلاش مسئولان ارشد استان و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی شاهد تسریع در روند احداث این شبکه و ارتقای ایمنی جاده‌ای در استان اردبیل باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: جاده اردبیل- سرچم اصلی‌ترین مسیر ارتباطی مرکز استان اردبیل به مرکز کشور است و عملیات تعریض و تبدیل آن به بزرگراه جزو اولویت‌های اصلی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل است.

حیدری با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری از ۱۷ کیلومتر بزرگراه در مسیر اردبیل - سرچم قبل از تعطیلات نوروز گفت: اجرای سایر قطعات در این مسیر هم با مساعد شدن شرایط جوی شتاب گرفته و با تامین اعتبارات امسال هم بخشی از این شبکه تکمیل و زیر بار ترافیک خواهد رفت.

او افزود: علاوه بر مسیر اردبیل - سرچم ، احداث تونل دوم گردنه حیران به طول ۷۳۰ متر ، احداث باند دوم رضی – امیرکندی و گرمی – بیله‌سوار به طول ۶۵ کیلومتر و احداث باند دوم پارس‌آباد – سربند – مشگین‌شهر به طول ۶۰ کیلومتر از جمله طرح‌های مهم و بزرگراهی در دست اقدام استان است.

حیدری همچنین درباره آخرین وضعیت بهسازی بزرگراه اردبیل - مشگین‌شهر ادامه داد: موسسه عاشورا به عنوان مجری طرح بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال از راه و شهرسازی مطالبه دارد که در صورت پرداخت مطالبات پیمانکار و تامین اعتبار لازم، این طرح نیز در موعد مقرر بهره‌برداری می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.