مشاور امنیت ملی ژاپن با دیپلمات ارشد چین دیدار می‌کند

ژاپن در حال تدارک مقدمات سفر مشاور امنیت ملی این کشور به چین و رایزنی با دیپلمات ارشد این کشور است.

برخی منابع دولتی ناشناس از ژاپن اعلام کردند که این کشور در حال آماده‌سازی مقدمات سفر «تاکئو آکیبا» مشاور امنیت ملی ژاپن برای مذاکره با «یانگ جیه‌چی» دیپلمات ارشد این کشور است.

رویترز به نقل از خبرگزاری جیجی ژاپن این خبر را اعلام کرد و نوشت: «آکیبا به احتمال زیاد نگرانی ژاپن را درباره مانور‌های نظامی چین در اطراف تایوان به دلیل سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به این جزیره اعلام و ایجاد روابط پایدار و سازنده چین و ژاپن را پیشنهاد می‌کند.»

حدود دو هفته پیش نانسی پلوسی در سفری به تایوان رفت. این سفر در حالی انجام شد که روابط میان آمریکا و متحدش تایوان با چین رو به وخامت رفته بود.

همین امر موجب خشم چین شد و این کشور رزمایش‌های مختلف هوایی و نظامی در اطراف جزیره تایوان که آن را بخشی از قلمرو خود می‌داند، برگزار کرد.

هفته جاری نیز، ۵ قانونگذار آمریکایی به رهبری «اد مارکی» یکی از سناتور‌های ارشد آمریکایی اواخر روز یکشنبه در سفری از پیش اعلام نشده وارد تایپه شدند.

واحد عملیات نظامی ارتش چین مستقر در منطقه تایوان در اطلاعیه‌ای گفت واحد‌های مختلف ارتش چین رزمایش‌های نظامی گسترده‌ای را در دریا و حریم هوایی اطراف جزیره تایوان برنامه ریزی کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار