تشدید رزمایش‌های نظامی چین در اطراف تایوان همزمان با اقدامات مداخله گرایانه آمریکا

چین اعلام کرد به دلیل بازدید قانونگذاران آمریکایی از جزیره تایوان، رزمایش نظامی در اطراف این جزیره را گسترش می‌دهد.

پنج قانونگذار آمریکایی به رهبری اد مارکی، یکی از سناتور‌های ارشد آمریکایی اواخر روز یکشنبه در سفری از پیش اعلام نشده وارد تایپه شدند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، واحد عملیات نظامی ارتش چین مستقر در منطقه تایوان در اطلاعیه‌ای گفت واحد‌های مختلف ارتش چین رزمایش‌های نظامی گسترده اس را در دریا و حریم هوایی اطراف جزیره تایوان برنامه ریزی کرده اند.

گفته می‌شود این رزمایش‌ها یک بازدارند قوی برای ادامه دخالت‌های سیاسی آمریکا و متحدانش در جهت تضعیف صلح و ثبات در منطقه خواهد بود.

وزارت دفاع چین نیز ضمن واکنش به سفر مقامات آمریکایی به تایوان آن را نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی چین دانسته و اعلام کرد که این اقدامات چهره واقعی آمریکا به عنوان بر هم زننده صلح و ثبات در تنگه تایوان را به خوبی نشان می‌دهد.

ارتش چین نیز اعلام کرده در مقابل هر گونه دخالتی در منطقه که تمامیت ارضی این کشور را خدشه دار کند ایستادگی خواهد کرد و هیچ گونه دخالتی را تحمل نخواهد کرد.

مقامات تایوان گفتند که رزمایش‌های نظامی چین در اطراف این جزیره صلح و ثبات منطقه‌ای را تهدید می‌کند.

تسای اینگ ون، رییس تایوان تاکید کرد تایوان در حال همکاری‌های گسترده با متحدان خود در منطقه است و هر گونه اقدامی که موجب خدشه دار شدن آرامش در تایوان شود را پاسخ می‌دهد.

مارکی، سناتور آمریکایی نیز در پاسخ به رییس جمهور تایوان گفت: تایوان در شرایط بحرانی خویشتنداری فوق العاده‌ای از خود نشان داده است و ما وظیفه اخلاقی داریم تا مقابل هر گونه درگیری غیرضروری در منطقه را بگیریم. تایوان در زمان‌های مختلف و چالش برانگیز خویشتنداری باورنکردنی از خود نشان داده است و این بار هم انتظار می‌رود همین رویه را در پیش بگیرد.

آمریکا در ماه‌های اخیر به میزان دخالت‌های سیاسی خود در منطقه تایوان افزوده است. همین چند هفته پیش نانسی پلوسی، رییس کجلس نمایندگان آمریکا در سفری بی سابقه وارد تایوان شود و با مقامات این جزیره دیدار کرد.

چین بار‌ها هشدار داده دخالت در تایوان به منزله دخالت در امور داخلی چین و بازی کردن با آتش است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار