درپی سفر نمایندگان آمریکا به تایوان،

وزارت دفاع چین: ارتش هرگونه دخالت خارجی را در هم خواهد کوبید

وزارت دفاع چین در هشداری به آمریکا اعلام کرد ارتش این کشور دخالت خارجی را برنمی‌‎تابد و آن را در هم خواهد کوبید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، درپی سفر چند تن از نمایندگان مجلس آمریکا به تایوان وزارت دفاع چین در بیانیه‌ای گفت که دیدار نمایندگان کنگره آمریکا از تایوان در حکم نقض حاکمیت ارضی چین است و ارتش چین هرگونه دخالت خارجی را در هم خواهد کوبید.

ارتش چین تاکید کرد در پی دیدار نمایندگان کنگره آمریکا از تایوان و دیدار آنها با رئیس این جزیره، تمرین های نظامی بیشتری را در نزدیکی تایوان اجرا کرده است.

وزارت دفاع چین در آخر نیز اعلام کرد دیدار نمایندگان کنگره آمریکا از تایوان چهره حقیقی آمریکا را به عنوان یک کشور دردسرساز و تخریب کننده صلح در تنگه تایوان فاش کرد.

 هیئت آمریکایی روز گذشته ۱۲ روز پس از سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، به تایوان وارد این جزیره شدند.  دولت چین در واکنشی با ابراز خشم از این سفر بیانیه‌ای با عنوان «مقامات آمریکایی بازی با آتش را کنار بگذارند» منتشر کرد.

شایان ذکر است تنش‌های میان آمریکا و چین و تایوان در چندسال اخیر به دلیل نقض حاکمیت چین و مداخلات آمریکا در دریای جنوبی چین بیشتر شده است، اما اکنون در چند هفته اخیر سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، هرچه بیشتر بر تنش‌های میان آن‌ها افزود که مداخلات دیگر کشور‌ها را هم به دنبال داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار