پولیتیکو: آمریکا ارسال دو نوع مهمات به اسراییل را تعلیق کرده است

آمریکا ارسال برخی مهمات به رژیم صهیونیستی را به حالت تعلیق درآورده است.

آمریکا اکنون به شدت تحت فشار افکار عمومی به دلیل نسل کشی اسراییل در نوار غزه و همراهی واشنگتن با این جنایات قرار دارد. واشنگتن دیگر توانایی اقناع افکار عمومی را نداشته و از این رو می‌کوشد از این مخمصه به نوعی خارج شود. تلاش‌ها برای استقرار آتش بس در غزه بخشی از تلاش آمریکا به منظور خلاصی از بدنامی نسل کشی فلسطینیان است. 

به گزارش الجزیره، نشریه آمریکایی پولیتیکو امروز (سه شنبه) در گزارشی اعلام کرد، دولت بایدن که تاکنون از اصلی‌ترین تامین کنندگان تسلیحات به اسراییل در جنگ غزه محسوب می‌شود در راستای اعمال فشار به تل آویو ارسال دو نوع بمب هدایت شونده دقیق به این رژیم را به حالت تعلیق درآورده است. 

یک مقام ارشد آمریکایی و شش مقام آگاه که جملگی نخواستند نامشان فاش شود با تایید این خبر، تاکید کردند: انتقال این تسلیحات که برای ۲ هفته است ارسال آنها به تل آویو به تعلیق افتاده شامل تجهیزات ساخت شرکت بوئینگ می‌شود که با نصب آن بر روی بمب‌های معمولی، این بمب‌های به بمب‌های هدایت شونده تبدیل می‌شوند. همچنین بمب‌های با کوچک از جمله دیگر مهماتی هستند که ارسالشان به اسراییل به تعلیق درآمده است. 

تاکنون مقامات وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) و کاخ سفید از اظهار نظر درباره این موضوع و ارائه جزئیات بیشتر اجتناب کرده اند. 

یک مقام ارشد صهیونیست که نخواست نامش فاش شود در گفتگو با خبرگزاری رویترز از تایید تعلیق ارسال مهمات به تل آویو اجتناب کرد، اما تاکید کرد: همانطور که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل اعلام کرده است ما اگر مجبور شویم با ناخن‌های خود بجنگیم، ما آنچه را که باید انجام خواهیم داد. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار