چین هفت مقام تایوانی را تحریم کرد

دفتر امور تایوان در چین تایید کرد هفت مقام این جزیره را به دلیل حمایت از استقلال آن تحریم کرده است.

خبرگزاری رویترز اعلام کرد دفتر امور تایوان در چین هفت مقام تایوانی را به خاطر حمایت از استقلال این جزیره تحریم کرده است. 

شایان ذکر است روز گذشته یک هیئت آمریکایی متشکل از چندین قانون‌گذار این کشور در سفری از پیش اعلام نشده وارد تایپه شدند.  پکن ساعتی بعد، در بیانیه‌ای این سفر را بازی با آتش خوانده و به آمریکا هشدار داد دست از اقدامات مداخله‌جویانه بردارد.

 این بیانیه هیئت آمریکایی که در حال حاضر در تایوان هستند را فرصت‌طلب‌هایی خواند که به دلیل نزدیکی به انتخابات میان دوره‌ای در ماه نوامبر به فکر منافعشان هستند. 

هیئت آمریکایی روز یکشنبه ۱۲ روز پس از سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، به تایوان وارد این جزیره شدند.  دولت چین در واکنشی با ابراز خشم از این سفر بیانیه‌ای با عنوان «مقامات آمریکایی بازی با آتش را کنار بگذارند» منتشر کرد.

شایان ذکر است تنش‌های میان آمریکا و چین و تایوان در چندسال اخیر به دلیل نقض حاکمیت چین و مداخلات آمریکا در دریای جنوبی چین بیشتر شده است، اما اکنون در چند هفته اخیر سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، هرچه بیشتر بر تنش‌های میان آن‌ها افزود که مداخلات دیگر کشور‌ها را هم به دنبال داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار