باهاما رسما فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت می‌شناسد

وزارت امور خارجه باهاما رسما اعلام کرد فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت می‌شناسد.

وزارت امور خارجه باهاما اعلام کرد که کابینه باهاما به طور رسمی فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت شناخته است و افزود که این کشور "به اجماع جامعه کارائیب در این مورد پیوست. "

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: دولت باهاما معتقد است که به رسمیت شناختن کشور فلسطین کاملا نشان دهنده تعهد باهاما به اصول مطرح شده در منشور ملل متحد و حق تعیین سرنوشت ملت‌ها است که در حقوق سیاسی (ICCPR) و میثاق بین المللی حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی (ICESCR) و مدنی تصریح شده است.

این وزارتخانه افزود: این کشور به عنوان یک کشور مستقل، از حق قانونی مردم فلسطین برای تعیین آزادانه وضعیت سیاسی خود و پیگیری آزادانه توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خود کاملاً حمایت می‌کند.

جامائیکا و باربادوس در آوریل گذشته اعلام کردند که کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند. پیشتر، تریداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت. در بیانیه خبری وزارت امور خارجه این کشور حوزه کارائیب همچنین آمده است که به رسمیت شناختن کشور فلسطین "اجماع فزاینده بین المللی در مورد موضوع تشکیل کشور فلسطین" را تقویت کرد.

پیش از این، اسپانیا و ایرلند متعهد شدند که حمایت بین المللی را برای به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک کشور مستقل تضمین کنند، در حالی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفت که به رسمیت شناختن یکجانبه کشور فلسطین "یک دستاورد برای حماس" است.

تاکنون ۱۴۱ کشور فلسطین را به رسمیت شناخته اند.

مترجم: اعظم پورکند

برچسب ها: کشور فلسطین ، باهاما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
قابل توجه بعضی از حکام کشورهای عربی و اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
به به
چ کشور بزرگ و تاثیرگذار بین المللی
آخرین اخبار