تخصیص نقدی مرحله اول اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان یزد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد گفت: در اولین بخش مصوبات سفر رئیس جمهور، اعتبار چهار هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال به استان اختصاص یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد -  حسینی پور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد در نشست با خبرنگاران، گفت: سفر رئیس جمهور به یزد ۱۷۷ مصوبه داشت که در اولین بخش مصوبات این سفر، مبلغ چهار هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال در قالب افزایش تخصیص ردیف‌های اعتبار ملی در سال ۱۴۰۰ اختصاص یافت. 

او گفت: این تخصیص در فصل‌های مختلف نظیر منابع آب، ورزش و تفریحات، حفظ نظم و امنیت عمومی، حمل و نقل، توسعه و خدمات شهری، روستایی و عشایری، بهداشت و درمان، میراث فرهنگی، آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی، رسانه فرهنگ و هنر، کشاورزی و منابع طبیعی را در بر می‌گیرد.

رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان یزد گفت: در تامین اعتبار مصوبات سفر علاوه بر منابع عمومی دولت، از منابع وزارت نفت و سایر نهاد‌ها نظیر بنیاد مستضعفان و شرکت‌های معدنی بهره گرفته شده است.

حسینی پور گفت: برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام آبرسانی عشایری به میزان ۸ میلیارد ریال، تکمیل استخر‌های شنا و سالن ها‌ی ورزشی مدارس، استخر کارگران یزد، ابرکوه و اردکان، تکمیل سالن مسابقات دومیدانی آیت الله هاشمی رفسنجانی و طرح‌های نیمه تمام ورزشی استان به میزان ۴۸۳ میلیارد ریال و تکمیل ساختمان پلیس فتا یزد و پاسگاه‌های انتظامی ابرکوه، خاتم، کلانتری اشکذر و... به میزان ۱۸۴/۸ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

او  ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه آهن یزد ـ اقلید در ابتدای امسال اختصاص یافت و در در این سفر هم اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد تا مراحل تکمیل با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان ادامه یابد. انتظار داریم این خط در فصل بهار سال ۱۴۰۱ به بهره برداری نهایی برسد و با تکمیل علائم و برخی ایستگاه‌ها شاهد راه اندازی عملیاتی این طرح باشیم که بر حلقه گردشگری استان موثر است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد گفت: همچنین میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان‌های استان، ۱۵ میلیارد تومان برای طرح‌های آبخیزداری، هفت میلیارد تومان کمک به بازسازی و نوسازی حوزه‌های علمیه و پنج میلیارد تومان تکمیل فاز اول ساختمان صدا و سیمای مرکز یزد اختصاص یافته است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار