آغاز کشت مزرعه گل محمدی در شهرستان زارچ

مدیر جهاد کشاورزی زارچ، از آغاز کشت بیش از یک هکتار گل محمدی در این شهرستان خبر داد.

کریمی مدیر جهاد کشاورزی زارچ گفت: گل محمدی به عنوان یک محصول باارزش و بازار پسند شناخته شده و می‌تواند به عنوان یک فرصت اقتصادی مهم برای شهرستان مطرح شود، کشاورزی گل محمدی می‌تواند به بهره‌برداری اقتصادی کشاورزان کمک کند.

وی ادامه داد: همواره در ایران استفاده از عرقیجات و گیاهان دارویی از دیرباز تا به امروز در بین مردم رواج داشته است، دراین بین گلاب با توجه به کاربرد‌های فراوانی که دارد، سابقه طولانی‌تری دارد.

مدیر جهاد کشاورزی زارچ اظهار داشت: در راستای تکمیل فرایند، آمادگی احداث واحد گلابگیری، درکنار این باغ گل محمدی نیز در نظرگرفته شده است؛ و می‌تواند نقش مهمی در تکمیل زنجیره تولید گل محمدی و افزایش ارزش افزوده آن داشته باشد.

کریمی گفت: امیدواریم با آشنایی وشناخت بیشتر از گل محمدی و مزایای کشت آن، بتوانیم سطح زیر کشت این گیاه در منطقه را افزایش داده و به کشاورزان اطلاعات لازم را ارائه کنیم، برای افزایش سطح زیر کشت گل محمدی درمنطقه، بایستی به کشاورزان اطلاعات کامل و آموزش‌های لازم در زمینه کشت و مراقبت از این گیاه ارائه شود.

 از مزایای کاشت گل محمدی این است که این گیاه مصرف آب کمتری نسبت به دیگر محصولات دارد؛ از این روتوجه به کشت این محصول ضمن افزایش راندمان آب و به دست آوردن ارزش افزوده محصول کشاورزی حائز اهمیت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار