وزیر راه و شهرسازی خبر داد

امسال، سال تحویل واحد‌های نهضت ملی مسکن /ساخت ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور

مهرداد بذرپاش، از ساخت ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد در کشور از ابتدای کار دولت سیزدهم خبر داد.

 مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه شورای مسکن استان یزد با بیان اینکه فرایند ساخت ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی سراسر کشور از ابتدای دولت تاکنون آغاز شده است، گفت: تکمیل واحد‌ها سرعت گرفته است و در سفر روز گذشته رئیس جمهور و هیئت دولت به استان مازندران بیش از ۸ هزار واحد مسکونی تحویل متقاضیان شد.

وی امسال را سال تحویل و تکمیل واحد‌های نهضت ملی مسکن عنوان کرد و افزود: یزد یکی از استان‌های پیشرو در اجرای طرح نهضت ملی مسکن به شمار می‌رود و به رغم اینکه تعهد استان یزد در اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۵۷ هزار واحد بوده است ساخت مسکن بیشتری در این استان آغاز شده است.

بذرپاش ادامه داد: اراضی شناسایی شده طرح نهضت ملی مسکن در کشور از ۱۰۰ هزار هکتار فراتر رفته و از این میزان ۵ هزار و ۱۰۰ هکتار اراضی در استان یزد تأمین شده است.

وی یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم را شهرک سازی خواند و تصریح کرد: ساخت ۵۰ شهرک در شورای عالی شهرسازی و معماری در حال بررسی است که از این میزان ساخت ۲۱ شهرک به تصویب رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی از آغاز ساخت ۶ شهرک در استان یزد خبر داد و گفت: این شهرک‌ها در پردیسان یزد، میبد، اردکان و دیگر شهر‌ها ساخته می‌شود.

وی افزود: احداث شهرک‌های منفصل شهری سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی برای احداث واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: سال گذشته در واگذاری اراضی طرح جوانی جمعیت از ۷۰ هزار واحد عبور کردیم و امسال نیز اراضی بیشتری به این طرح اختصاص خواهد یافت.

وزیر راه و شهرسازی گفت: امشب همزمان با ایام ولادت امام رضا علیه السلام به بیش از ۵ هزار متقاضی زمین طرح جوانی جمعیت استان، زمین واگذار می‌شود و با احتساب آن، زمین‌های واگذار شده به متقاضیان طرح جوانی جمعیت استان یزد به ۹۰۰۰ عدد می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
،دولت رئیسی وعده ی ساخت ۴ میلیون مسکن در ۴ سال و داده بود یک سال بیشتر از عمر دولت نمونده و زیر ۳۰۰ هزار تا مسکن تحویل دادن!!!
آخرین اخبار