عضو شورای اسلامی شهر یزد:

صنعت گردشگری باید به فرهنگ گردشگری تبدیل شود

حقیرالسادات گفت: جایگاه یزد در زمینه فعالیت‌های گردشگری مطلوب است و باید صنعت گردشگری به فرهنگ گردشگری تبدیل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد - حقیرالسادات عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: کمیسیون گردشگری در دوره پنجم شورا مصوب گردید و یزد به عنوان شهر میراث جهانی شناخته شد.

او گفت: در مورد موضوع خواهر خواندگی و مباحث میراث فرهنگی، بازدید از اماکن بافت تاریخی انجام شد و با همکاری شهرداری مشکلات این منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

حقیرالسادات گفت: بنا‌های تاریخی در بحث راه اندازی صنعت گردشگریِ زیرساخت‌ها مشکل دارند و ما باید صنعت گردشگری را تبدیل به فرهنگ گردشگری کنیم. در این زمینه باید برای شهر میراث جهانی بودجه جداگانه‌ای اختصاص یابد که کار‌های اساسی در بافت تاریخی صورت گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: با توجه به اینکه یزد در حوزه بهداشت، سلامت و درمان، اقتصاد دانش بنیان، توریست درمانی و گردشگری سلامت در کشور جایگاه خوبی دارد. می‌توانیم فعالیت خوبی داشته و اشتغالزایی کنیم.

او گفت:خواهرخواندگی‌ها ۲سال است که به علت شرایط کرونا فعالیت نداشتند در حال حاضر در شورا  پیگیر خواهرخواندگی‌های داخل کشور هستیم. برای مثال خواهر خواندگی مذهبی شهر‌های قم، یزد و مشهد همچنان که مثلث طلایی یزد، شیراز و اصفهان را داریم در بحث گردشگری نیز همچنین با شهر‌های بم و شوشتر تعاملاتی داشته ایم.

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: در رابطه با بوم‌گردی‌ها در شهر‌ها و کشور‌های دیگر خیلی کنترل شده عمل می‌شود و سعی در حفظ آرامش آن منطقه دارند، ولی این مسائل در کشو و استان رعایت نمی‌شود که به دنبال آن مشکلاتی را در بافت تاریخی شاهد هستیم. خالی شدن بافت تاریخی از ساکنین یزدی و ورود اتباع به بافت تاریخی برای زندگی، در صورتی که جهانی شدن یزد به زنده بودن بافت تاریخی آن است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار