تهدید کیفیت منابع آبی با بی توجهی به روش‌های مناسب تولید

مدیر کیفیت منابع آب شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد گفت:بی توجهی به استقرار صنایع و واحد‌های آلاینده در مناطق حساس آبی باعث تهدید علیه کیفیت منابع آبی می‌شود.

مدیر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد گفت: در بعضی از موارد کم توجهی یا بی توجهی به جانمایی‌ها و یا عدم استفاده از روش مناسب جهت دفع بهداشتی فاضلاب واحد‌ها زمینه ایجاد تهدید علیه کیفیت منابع آبی را فراهم می‌کند. 

وی به تشریح اقدامات واحد محیط زیست و کیفیت منابع آبی این شرکت در سال گذشته جهت مقابله با تهدیدات کیفیت منابع آبی پرداخت و افزود: تاکنون این شرکت اقدام به تعیین و اجرای ۱۲ زون آب شرب برای مناطقی از استان که تجمع چاه‌های آب شرب در آن مناطق بالا است، نموده است و تعیین و اجرای ۲ زون دیگر نیز در دست اقدام است. 

غلام نژاد ابراز کرد: از مهمترین اقدامات صورت گرفته در این واحد، طراحی ایستگاه‌های پایش کیفیت منابع آب شرب، ایجاد بانک اطلاعاتی به روز برای کلیه داده‌های موجود و ورود آنها به محیط GIS، الزام شهرک‌های صنعتی به رعایت مسائل بهداشتی و بازچرخانی پساب مطابق با استاندارد‌های زیست محیطی، تعیین و الزام به رعایت حریم کیفی منابع آب با تاکید بر منابع آب شرب، تهیه نقشه‌های پهنه بندی کیفیت منابع آب استان و نظارت بر انجام پروژه‌های تحقیقاتی در راستای بهبود کیفیت آب می‌باشد.

وی گفت: اجرای برنامه آگاهی رسانی برای قشر‌های مختلف جامعه به ویژه دانش آموزان، مشارکت فعال در اجرای برنامه ایمنی آب و دریافت گواهینامه‌های متعدد برای اجرای برنامه ایمنی آب، معرفی چاه‌های پایش برای تعیین وضعیت آلایندگی صنایع، نظارت بر بازچرخانی پساب و نمونه برداری دوره‌ای از منابع آب و پساب از دیگر اقدامات این واحد طی سال گذشته بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار