استاندار خوزستان:

بهره مندی از آب شرب سالم، مطالبه به حق مردم است/ روستائیان ضامن امنیت غذایی کشور هستند

شریعتی گفت: بهره مندی مردم از آب شرب سالم مطالبه‌ای به حق و تامین آن وظیفه و تکلیفی بر گردن مسئولان است.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در حاشیه بهره برداری از فاز دوم پروژه آبرسانی به روستا‌های حاشیه رودخانه دز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: آب عامل توسعه مناطق روستایی، زیرساخت و وجود بشر است و نقش مهمی در زندگی انسان‌ها ایفا می‌کند.

او تامین آب شرب سالم را حق همه مردم در شهرها، روستا‌ها و مناطق محروم دانست و افزود: مسئولان در هر شهر و استانی وظیفه دارند این مطالبه را تامین کنند، چراکه فراهم سازی شرایط امکانات اولیه برای زندگی از جمله آب، حقی از مردم بر گردن مسئولان است.

شریعتی اظهار داشت: خوزستان به علت گستردگی، وسعت و بهره مندی از منابع آب فراوان و وجود رودخانه‌های پر آب در استان، بیش از ۳۰ درصد آب‌های جاری و روان کشور را در خود دارد و به همین علت آبادی‌ها و روستا‌های زیاد با پراکندگی جمعیت تشکیل شده و بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ روستا به وجود آمده است.

استاندار خوزستان تعداد زیاد روستا‌ها و آبادی‌ها موجود در استان را از حیث استفاده از منابع آبی و زمین‌های کشاورزی در جهت معیشت و امنیت غذایی، کشت محصولات، تولید ثروت، خودکفایی در تولید محصولات غذایی را مثبت و ارزشمند ارزیابی کرد و ادامه داد:، اما از سویی دیگر خدمات رسانی به اهالی این روستا‌ها را مشکل کرده است. به این معنا که تامین به ۴ هزار و ۲۰۰ روستا آب، برق، گاز و ... سخت است، ولی تجمیع در یک هزار روستا خدمات رسانی را آسان‌تر می‌کند.

نماینده عالی دولت در خوزستان بیان داشت: پراکندگی روستا‌ها و پراکندگی جمعیت سبب تقسیم منابع با هزینه بیشتر می‌شود، ضمن اینکه سرانه اعتبارات و هزینه‌ها نیز افزایش می‌یابد. البته همزمان با تامین خدمات به روستاها، به افزایش تولید انواع محصولات کشاورزی و دامی، امنیت غذایی و همچنین افزایش ثروت در کشور و استان شده است.

او با بیان اینکه تولیدات کشاورزی و دامی خوزستان با سایر استان‌های کشور قابل مقایسه نیست، اما در زمان محاسبه اعتبارات و هزینه‌ها از سوی، توجهی به مزیت‌های مذکور نمی‌شود و آنچه مدنظر قرار می‌گیرد، افزایش هزینه‌ها برای توسعه زیرساخت ها، اجرای امکانات رفاهی شامل؛ آب، برق، گاز و ... است، اما همه ما تلاش می‌کنیم با افزایش اعتبارات و سرانه، امکانات اولیه و ضروری را به روستا‌ها استان برسانیم تا همه در کمال عدالت از امکانات بهره‌مند شوند و آینده‌ای نزدیک دیگر اثری از محرومیت در مناطق محروم کنونی نباشد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.