چین چهار آمریکایی را تحریم کرد

در پاسخ به تحریم‌های یکجانبه آمریکا، امروز وزارت خارجه چین چهار آمریکایی را وارد لیست تحریم‌های خود کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که چهار آمریکایی وابسته به کمیسیون آزادی مذهبی بین‌المللی آمریکا را تحریم کرده است.

ژائو لیجیان در نشستی امروز (سه شنبه) در پکن گفت، دارایی‌های افراد تحریم شده در چین مسدود خواهد شد.

این تحریم در واکنش به تحریم‌های آمریکا است که ۱۰ دسامبر علیه برخی افراد و نهاد‌های چینی اعمال شده و بر اساس آن افراد مذکور، از ورود به سرزمین چین، هنگ کنگ و ماکائو منع شده اند. وزارت خزانه داری آمریکا بزرگ‌ترین کارخانه تولید پهپاد «دی اچ آی» و ۷ شرکت چینی را در فهرست سیاه خود قرار داده است و بدین ترتیب آمریکایی‌ها دیگر قادر به خرید و فروش با این شرکت‌ها نخواهند بود.

کمیسیون آزادی مذهبی بین‌المللی آمریکا که افراد وابسته به آن اکنون از سوی چین تحریم شده اند، نهادی دولتی در آمریکا است که ظاهرا برای بررسی حقایق و شرایط نقض آزادی مذهبی تاسیس شده است. هرچند این نهاد به خاطر مواضع جانبدارانه خود همواره مورد نقد قرار گرفته است.

کمیسیون مذکور نسبت به ادیان گوناگون سوگیری داشته و مواضع ضد مسلمان و ضد هندو دارد. به برخی مقامات این کمیسیون از جمله تونی پرکینز اتهاماتی در خصوص ضد مسلمان بودن و طرفداری افراطی از مسیحیت وارد است. مرکز حقوقی فقر جنوبی از وی به جهت داشتن دیدگاه‌های افراطی مسیحی و عضویت در گروه‌های افراطی انتقاد کرده است.

همچنین سازمان با انتقادات دیگری از جمله ناکارآمدی و بسنده کردن به لفاظی مواجه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار