دانشجویان دانشگاه میلان ایتالیا به قیام‌های دانشجویی پیوستند

دانشجویان دانشگاه میلان با متهم کردن دولت ایتالیا به همدستی در نسل‌کشی با تحصن در دانشگاه خود به قیام‌های دانشجویان علیه رژیم صهیونیستی پیوستند.

همزمان با ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، دانشجویان دانشگاه میلان در ایتالیا در تحصن‌های طرفدار فلسطین شرکت کردند.

براساس گزارش آناتولی، گروهی از دانشجویان با سردادن شعار‌های «فلسطین آزاد» به عنوان بخشی از طرحی که توسط گروه‌های دانشجویی در سرتاسر ایتالیا تحت عنوان «قیام دانشجویی» راه‌اندازی شده است، وارد دانشگاه شدند.

دانشجویان ایتالیایی همچنین قبل از برپایی خیمه‌های تحصن، پرچم بزرگ فلسطین را بر فراز ساختمان تاریخی دانشگاه آویزان کردند. آن‌ها در سخنانی بر لزوم عدم انجام عملیات زمینی رژیم صهیونیستی علیه شهر رفح در جنوب نوار غزه تاکید و دولت کشور خود را به همدستی در جنایت نسل کشی غزه متهم کردند.

دانشگاه‌های بولونیا، فدریکو دوم و ساپینزا رم هفته گذشته شاهد تحصن دانشجویان در ایتالیا در همبستگی با فلسطین و درخواست از دانشگاه‌ها برای توقف همکاری دانشگاهی با دانشگاه‌های صهیونیستی بودند.

در ۱۸ آوریل، دانشجویان آمریکایی که دیگر تاب جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه را نداشتند، در محوطه دانشگاه کلمبیا در نیویورک تحصن کردند و از دولت آمریکا خواستند که همکاری دانشگاهی خود را با دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی متوقف کند و سرمایه‌گذاری‌های خود را در شرکت‌هایی که از اشغالگری حمایت می‌کنند، پس بگیرد. 

با یورش نیرو‌های پلیس و دستگیری هزاران دانشجو، خشم از رژیم صهیونیستی گسترش یافت و تظاهرات به ده‌ها دانشگاه در آمریکا از جمله دانشگاه‌های برجسته مانند هاروارد، جورج واشنگتن، نیویورک، ییل، موسسه ماساچوست گسترش یافت. 

بعدها، جنبش بی‌سابقه دانشجویی در حمایت از فلسطین در آمریکا به دانشگاه‌های کشور‌هایی مانند فرانسه، بریتانیا، آلمان، کانادا و هند گسترش یافت که همگی شاهد تظاهراتی در حمایت از همتایان خود در دانشگاه‌های آمریکا و درخواست برای توقف جنگ بودند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
درود بر گروه مقاومت دانشجویان عدالت خواه ضد صهیونیسم یهودی
Iran (Islamic Republic of)
هوشنگ قلی خان
۰۹:۴۶ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
داخل عکس یک دختر بی حجاب هست اون قسمت عکس حذف کنید
آخرین اخبار