موافقت مجلس نمایندگان آمریکا با ممنوعیت واردات کالا از سین کیانگ چین

مجلس نمایندگان آمریکا طرح ممنوعیت واردات کالا از استان سین کیانگ چین را به دلیل نقض حقوق بشر تصویب کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مجلس نمایندگان آمریکا از قانون پیشگیری از کار اجباری اقلیت اویغور‌ها با اکثریت ۴۲۸ رای موافق در مقابل یک رای مخالف حمایت کرد. براساس این طرح واردات کالا از استان سین کیانگ به دلیل نقض حقوق بشر ممنوع می شود. 

این طرح برای تبدیل شدن به قانون باید در مجلس سنا هم تصویب شده و به امضای رییس جمهوری آمریکا برسد.

چین بار‌ها وجود هر گونه اردوگاه کار اجباری در منطقه سین کیانگ را رد کرده، ولی آمریکا می‌گوید نگران اوضاع وخیم اویغور‌ها در این منطقه و نسل کشی دولت چین است. جمهوری خواهان دموکرات‌های مجلس را متهم می‌کنند که این قانون را با سرعت بسیار کمی پیش می‌برند، زیرا این امر دستور کار رییس جمهور آمریکا برای دریافت تجهیزات انرژی‌های تجدیدپذیر را پیچیده‌تر می‌کند.

سین کیانگ منطقه‌ای است که در آنجا بیشتر تجهیزات لازم برای پنل‌های خورشیدی ساخته می‌شود. مقامات دولت بایدن روز دوشنبه نیز اعلام کردند با استناد با رفتار‌های غیربشردوستانه چین در سین کیانگ قرار است بازی‌های زمستانی المپیک ۲۰۲۲ را تحریم دیپلماتیک کنند.

مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته با اکثریت آرا به قطعنامه‌ای رای داد که نسل کشی و جنایات علیه بشریت در سین کیانک را محکوم می‌کند و از محافل بین المللی از جمله سازمان ملل متحد خواست اقدامی در خور در این زمینه انجام دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار