ادعای آژانس بین المللی انرژی اتمی: ایران فلز اورانیوم ۲۰ درصد غنی شده تولید کرده است

آژانس بین المللی انرژی اتمی مدعی شد کشورمان ۲۰۰ گرم فلز اورانیوم که تا ۲۰ درصد غنی شده را تولید کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، آژانس بین المللی انرژی اتمی مدعی شد ایران ۲۰۰ گرم فلز اورانیوم که تا ۲۰ درصد، غنی سازی شده را تولید کرده است.

خبرگزاری رویترز مدعی شد، این اقدام، جدیدترین گام ایران بر روی فلز اورانیومی است که قدرت‌های غربی در خصوص آن هشدار داده بودند.

طبق اعلام این خبرگزاری، آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز (دوشنبه) در گزارشی به کشور‌های عضو که به دست خبرگزاری رویترز رسیده است، مدعی شد ایران در فعالیت خود بر فلز اورانیوم غنی شده پیشرفت کرده است؛ اقدامی که به ادعای این خبرگزاری خلاف هشدار‌های کشور‌های غربی است که هشدار داده اند چنین کاری مذاکرات برای احیای برجام را تهدید می‌کند.

آژانس انرژی اتمی مدعی شد: در تاریخ ۱۴ اوت ۲۰۲۱، آژانس تأیید کرد که ایران ۲۵۷ گرم از اورانیوم غنی شده ۲۳۵ تا خلوص ۲۰ درصد را در شکل «یو اف-۴» (تترا فلوراید اورانیوم) برای ساخت ۲۰۰ گرم از فلز اورانیوم ۲۳۵ غنی شده به میزان ۲۰ درصد استفاده کرده است. این اقدام، سومی مرحله از برنامه چهار مرحله‌ای ایران است. چهارمین مرحله، شامل صفحه سوخت رآکتور است.

خبرگزاری رویترز در ادامه ادعا‌های خود افزود: این اقدام ایران در زمینه (تولید) فلز اورانیوم غنی شده، تروئیکای اروپایی و آمریکا را خشمگین کرده است؛ چرا که از این فناوری و دانش تولید آن می‌توان در ساخت بمب هسته‌ای استفاده شود.

این در حالی است که به ادغان خبرگزاری رویترز، ایران بر این مسأله که اهدافش تماما صلح آمیز است و در حال توسعه نوع جدیدی از سوخت رآکتور است، تأکید کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
برجام دو طرف داره. وقتی طرفهای غربی به هیچ کدام از تعهداتشون عمل نکردند نباید انتظار داشته باشند ایران به اجرای تعهداتش بطور یکطرفه ادامه بده. الان دیگه شرایط فرق داره چون اونا خیانت کردند و باید شرطهای ما رو قبول کنند در غیر اینصورت چون دشمن مسلمانان (اسراییل) بمب اتمی داره ایران هم باید برای بازدارندگی حتما بمب اتم داشته باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۸ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
ایران خودش اعلام کرد از قبل. چطور اونا تحریم کنن بعد ایران هیچ کاری نکنه فقط نگاه کنه
Iran (Islamic Republic of)
نااشنا
۰۴:۴۴ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
باز هم ازانس رای سیاسی خود را رسانه ای کرد تا زمانی که منافع ایران تامین نشود ایران برای ارای ازانس اعتباری قایل نخواهد بود اول منافع ما باید تامین شود بعد به ادامه مسایل برجام فکر خواهیم کرد.
آخرین اخبار