توپ زدن گروسی در تیم بدخواهان ایران/ با توقف مذاکرات وین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وضعیت خوبی ندارد!

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اشاره به توقف مذاکرات وین، تاکید کرد: این روند آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را در وضعیت نامطلوبی قرار داده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که برخی منابع خبری مختلف در روز‌های گذشته اعلام کرده اند که، هفتمین دور مذاکرات وین پیش از آغاز به کار دولت جدید ایران از سر گرفته نخواهد شد، رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز درباره توقف مذاکرات وین پیرامون موضوع احیای برجام ابراز ناخرسندی کرد و گفت: در حقیقت وقفه در مذاکرات وین و آغاز آن پس از روی کار آمدن دولت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را با وضعیت نامطلوبی روبرو کرده است.

وی ادامه داد: برای ما هنوز سوالاتی مطرح است و موضوعاتی در همکاری با ایران وجود دارد که سعی داریم آن‌ها روشن کنیم.

گروسی افزود: از این رو مجبور هستیم تا صبر کنیم و کار را با تیم جدیدی که بر سر کار می‌آید از ابتدا آغاز کنیم.

وی تاکید کرد: اظهارات من در حال حاضر تنها مرتبط با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و با موضع سایرین کاری ندارم، اما بنظر من بهتر است به جای صبر کردن، مذاکرات تداوم یابد.

وبگاه شبکه خبری بلومبرگ نیز به اظهارات گروسی پرداخت و نوشت: ایران مدعی شده است که، داده‌های ضبط‌شده توسط تجهیزات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را هنوز نگاه داشته است، اما بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تا زمانی که مذاکرات وین به اتمام نرسد، اجازه دسترسی به آن‌ها را ندارند.

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بار دیگر با تاکید بر وضعیت نامطلوب این نهاد بین المللی، گفت: این ضمانت‌ها ماهیتاً غیررسمی بوده و ما نمی‌دانیم این اتفاق می‌افتد یا خیر، و سوی دیگر نیز راهکاری وجود ندارد.

گروسی با اشاره به اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید راستی‌آزمایی کند که تمام موادی که در سطوح بالاتر غنی‌سازی می‌شوند کماکان به صورت صلح‌آمیز استفاده می‌شوند، افزود: تنها راه برای انجام آن کار همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است و در صورتی که این کار را انجام ندهند، رفتارشان غیرقانونی است.

وی ادامه داد: بازرسان نهاد تحت امر در ایران حاضرند، اما بازدید‌های آن‌ها به سایت‌های هسته‌ای اعلام‌شده محدود شده و بازدید از چند سایت مدنظر آژانس نیز متوقف شده است.

گروسی با بیان اینکه، در حقیقت بازدید‌ها اساساً متوقف شدند، گفت: ما چند نامه رد و بدل کرده‌ایم، اما تاکنون هیچ تعامل واقعی رخ نداده است.

از سوی دیگر نیز، وزارت خارجه آمریکا مدعی شده است که، واشنگتن آماده مذاکره با تهران است، اما طرف مذاکره کننده ایرانی به دلیل دوره انتقالی که در کشورشان است، خواستار زمان بیشتری شده است.

طبق اعلام وزارت خارجه آمریکا پس از پایان انتقال قدرت در ایران آماده ادامه مذاکرات هسته‌ای در وین است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۲۹ تير ۱۴۰۰
* سوال :
اصالت و صلاحیت خود " آژانس " رو کی تائید کرده ؟ ؟؟؟

اینها از کجا سبز شدن..؟؟؟؟؟؟
چرا دنیا بیخودی اینارو عقل کل می دونه ؟؟؟؟ برای چی برای دنیا قیم شدن.. فضولی می کنن... به عقل و شعور نوع بشر توهین می کنن...؟؟؟؟؟؟؟؟

التماس تعمق و تفکر
Germany
ناشناس
۱۳:۰۶ ۲۹ تير ۱۴۰۰
گروسی پا شو اینقدر چرت نگو
بیخود ادرس اشتباهی نده
برجام با روحانی رفت.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۰:۵۹ ۲۹ تير ۱۴۰۰
گروسی عرضه نداری واقعیت را بگی اونو بگو کسی که از برجام خارج شده کار غیر قانونی انجام داده یا ایران که یکطرفه در برجام مانده.
آخرین اخبار