ارائه فهرست‌های انتخاباتی برای تشکیل دولت جدید لیبی

گروه‌های مختلف سیاسی در لیبی اقدام به ارائه فهرست‌های انتخاباتی خود کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، رسانه‌ها از پایان مهلت سازمان ملل به مجمع گفتگوی لیبی برای ارائه فهرست‌های انتخاباتی به منظور تشکیل دولت خبر دادند.

بر این اساس، تا کنون چهار فهرست انتخاباتی برای تشکیل دولت جدید آماده شده است. افراد نامزد شده برای ریاست شورای ریاستی شامل عقیله صالح، الشریف الوافی، محمد المنفی و محمد البرغثی هستند.

شبکه العالم نیز گزارش داد: اعضای نشست گفتگوی سیاسی لیبی روز پنجشنبه، فهرست‌های نامزد‌های تشکیل حکومت جدید این کشور را آماده کردند. این فهرست شامل ۴۵ نفر است که ۲۴ نفر نامزد عضویت در شورای ریاست جمهوری و ۲۱ نفر نامزد پست نخست وزیر هستند. هر فهرست شامل ۴ نفر می‌باشد که سه نفر برای عضویت در شورای ریاست جمهوری و یک نفر نامزد نخست وزیری است. فهرستی که قصد برنده شده در این انتخابات را دارد باید ۶۰ درصد کل آراء را به خود اختصاص دهد، اما در صورتی که این میزان حاصل نشود فهرستی برنده است که حداقل ۵۰ درصد آراء را به دست آورد.

همزمان، کمیته نظامی مشترک ۵ + ۵ در جلسه امروز خود موضوع خروج مزدوران خارجی از لیبی، حضور ناظران بین المللی غیرنظامی در این کشور، موانع موجود در مسیر بازگشایی جاده ساحلی و موضوع اعتراض به قوانین تابعیت را بررسی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار