موافقت آلمان با صادرات بیش از یک میلیارد یورو سلاح به خاورمیانه

دولت آلمان با صادرات بیش از یک میلیارد سلاح به خاورمیانه موافقت کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دویچه وله، خبرگزاری رسمی آلمان (dpa) به نقل از وزارت اقتصاد این کشور اعلام کرد دولت این کشور با صادرات ۱.۱۶ میلیارد سلاح به کشور‌هایی که در درگیری‌های یمن و لیبی نقش دارند، موافقت کرده است.

بر اساس این گزارش، دولت آلمان تا تاریخ ۱۷ دسامبر یک اجازه نامه‌ای را به منظور صادرات تسلیحات و تجهیزات نظامی به ارزش ۷۵۲ میلیون یورو به مصر به امضا رساند. این اجازه نامه همچنین به شرکت‌های تسلیحاتی آلمان اجازه قراداد‌هایی را به ارزش بیش از ۳۰۵ میلیون یورو به منظور صادرات به قطر و نیز بیش از ۵۱ میلیون به امارات و ۲۳.۴ میلیون به کویت و حدود ۲۲.۹ میلیون به ترکیه می‌دهد.

مجوز‌هایی که به اردن داده شده، در مجموع به میزان ۱.۷ میلیون یورو و بحرین به میزان ۱.۵ میلیون یورو می‌رسد.
این جزئیات از سوی وزارت اقتصاد آلمان و در پاسخ به «امید نوری پور» عضو حزب سبز آلمان در «بوندستاگ» (پارلمان آلمان) ارائه شده است.

طبق اعلام دویچه وله، کشور‌هایی که در این گزارش اشاره شده، به نوعی در جنگ طولانی مدت در یمن و لیبی نقش داشته اند.
دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد شمار افرادی را که در جنگ شش ساله یمن جان خود را از دست داده اند، در حدود ۲۳۳ هزار نفر براورد می‌کند.

این رقم شامل ۱۳۱ هزار نفر نیز که به شکلی غیرمستقیم به مانند نبود خدمات بهداشتی و نیز زیربنایی جان خود را از دست دادند، نیز می‌شود.

در جنگ داخلی لیبی نیز که از سال ۲۰۱۴ برافروخته است و هزاران نفر جان خود را از دست داده اند، ترکیه و قطر از طرف «دولت وفاق ملی لیبی» که از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته می‌شود، در حال مداخله اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار