شیوع کرونای جدید در ۳۳ کشور جهان

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، ترکیه سی و سومین کشوری است که نوع مسری‌تر ویروس کرونا موسوم به «بی‌آی‌آی ۷» در آن شناسایی شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد ترکیه سی و سومین کشوری است که ویروس کرونای انگلیسی در آن شناسایی شده است. ترکیه ضمن بستن مرزهایش به روی مسافران از مبدا انگلیس اعلام کرده است ۱۵ مورد ابتلا به ویروس کرونای جدید را در این کشور شناسایی کرده است که همگی آن‌ها از جمله افراد ورودی از انگلیس بوده اند.

فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه، در بیانیه‌ای اعلام کرد این ۱۵ نفر در قرنطینه هستند و همه تماس‌های آن‌ها رهگیری شده است.

در این بیانیه آمده است این ویروس در هیچ فرد دیگری به غیر از مسافران ورودی از انگلیس شناسایی نشده است.

بر این اساس تعداد کشور‌های درگیر با ویروس کرونای انگلیسی به دست کم ۳۳ کشور رسیده است. به دنبال شناسایی ویروس جهش یافته کرونا در انگلیس در هشتم دسامبر، بیش از ۴۰ کشور مرز‌های خود را به روی مسافران از مبدا انگلیس بستند. برخی کشور‌ها محدودیت‌هایی را بر مسافرانی از جمله شهروندان آمریکا اعمال کرده‌اند که به تازگی به کشور‌های درگیر با ویروس کرونای انگلیسی سفر کرده اند.

فیلیپین محدودیت‌هایی را بر مسافران از انگلیس و ۱۸ کشور دیگر از جمله آمریکا اعمال کرده است. بسیاری از کشور‌ها محدودیت‌های سفری را بر مسافران آمریکایی اعمال کرده‌اند؛ چرا که این کشور بیشترین تعداد مبتلا به کرونا را در جهان داراست.

ویروس جهش یافته کرونا موسوم به «بی‌آی‌آی ۷» باعث ابتلا به نوع وخیم کرونا نشده است، اما سرعت انتشار آن و بستری شدن بیماران مبتلا به آن بیشتر است آن هم در زمانی که بسیاری از کشور‌ها با حجم بالایی از بیماران مبتلا به کرونا مواجهند.

بر اساس گزارش‌ها، آمریکا، انگلیس، ترکیه، استرالیا، بلژیک، برزیل، کانادا، شیلی، چین، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، ایسلند، هند، ایرلند، فلسطین اشغالی، ایتالیا، ژاپن، اردن، لبنان، مالت، هلند، نروژ، پاکستان، پرتغال، سنگاپور، کره جنوبی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، امارات عربی متحده و تایوان از جمله کشور‌هایی هستند که ویروس کرونای انگلیسی در آن‌ها شناسایی شده است.

به گفته دانشمندان، در آفریقای جنوبی نیز شاخه مشابهی از ویروس کرونا شناسایی شده که جهش‌های مشابهی با ویروس کرونای انگلیسی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار