اعلام آمادگی امارات برای همکاری با آمریکا و سازمان ملل در بحران لیبی

سفیر امارات در سازمان ملل اعلام کرد ابوظبی برای همکاری با دولت جدید آمریکا و سازمان ملل برای حل‌وفصل بحران لیبی آمادگی دارد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه فرانس ۲۴، امارات برای همکاری با آمریکا و سازمان ملل در مسئله لیبی اعلام آمادگی کرد.

سفیر امارات در سازمان ملل، که این هفته کشورش از سوی آمریکا به مداخله نظامی در جنگ داخلی دراز مدت در لیبی متهم شد، روز جمعه طی بیانیه‌ای آمادگی ابوظبی را برای همکاری "نزدیک" با دولت جدید آمریکا برای حل مسالمت آمیز مناقشه اعلام کرد. لانا نصیبه تاکید کرد برای حل منازعات در لیبی نیاز فوری به تلاش‌های مجدد دیپلماتیک وجود دارد.

به گفته سفیر امارات، این کشور آماده همکاری نزدیک با همه اعضای شورای امنیت از جمله دولت جدید ایالات متحده برای دستیابی به یک توافق صلح آمیز برای مردم لیبی است. وی گفت این کشور همچنین از درخواست شورای امنیت برای خروج همه نیرو‌های خارجی از لیبی استقبال می‌کند. مداخله خارجی در درگیری‌ها باید اکنون پایان یابد.

آمریکا، که خود ید طولایی در مداخله گری نظامی در امور دیگر کشور‌ها دارد، روز جمعه در جریان نشست مجازی شورای امنیت در مورد لیبی از همه طرف‌های خارجی از جمله روسیه، ترکیه و امارات خواست تا به حاکمیت لیبی احترام بگذارند و بلافاصله همه مداخلات نظامی در این کشور را متوقف کنند.

امارات در کنار روسیه و ترکیه از اصلی‌ترین حامیان خلیفه حفتر، ژنرال نظامی در شرق لیبی است که درگیر مبارزه با دولت وفاق ملی تحت حمایت سازمان ملل در طرابلس است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار